شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آب رسانی همدان آغاز شد

طرح آبرسانی به همدان با بهره برداري از فاز نخست بزودی وارد مدار بهره برداری مي‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین،طرح تامين و آبرساني به همدان با خط انتقال به طول ۱۴۰ کیلومتر از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به استان همدان است که با اجرای این طرح تامین آب بلند مدت شهر همدان و شهرها و روستاهای مسیر در دستور کار قرار دارد.

عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود ولي در سال‌های گذشته به کندی پیش می‌رفت و در سال‌های اخیر نیز به نوعی متوقف شده بود که از سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع تامین آب آشامیدنی شهر همدان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گرفت و با پيگيري هاي ويژه و تزریق اعتبارات مناسب، این پروژه از حالت توقف کامل خارج و وارد پیشرفت در اجرای کار شد و فعالیت کارگاه‌ها از سر گرفته شد و مرحله اول آن برای آبرساني به شهر همدان رو به اتمام است.

از ابتداي ارديبهشت امسال با مشارکت پیمانکار پروژه، سرعت ساخت قسمت‌های مختلف طرح شتاب گرفت و تعداد جبهه های کاری افزایش یافت.

اقدامات صورت گرفته در طول چهار ماه گذشته بسیار ارزشمند است و پیشرفت فیزیکی این پروژه، با گذشته قابل قیاس نیست.

به تازگی طرح بای‌پس به طول ۱۶ کیلومتر به این پروژه اضافه شده است که بر اساس آن با استفاده از یک خط انتقال آب این سد به سد آبشینه می‌پیوندد.

این طرح دارای سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع ۵۷۶ متر است که ایستگاه شماره یک و ۲ هر کدام ۲۲۰ متر و ایستگاه شماره سه ۱۳۶ متر طول پمپاژ دارد.

این طرح پنج مخزن تعادلی به ظرفیت 145 هزار متر مکعب دارد، و ایستگاه مخزن نخست پنج هزار متر مکعب، مخزن شماره ۲ و ۳ هر کدام ۱۰ هزار متر مکعب، مخزن شماره ۴ حدود ۳۰ هزار متر مکعب و ایستگاه تصفیه خانه به ۲ مخزن ۳۰ هزار  متر مکعبی، و یک مخزن 30 هزار متر مکعبی در سطح شهر همدان آب را انتقال می‌دهند.

۱۷ سال از آغاز اجرای این پروژه می‌گذشت که با شتاب بخشيدن به اجرا، طي چهار ماه گذشته فاز اول پروژه رو به اتمام و بهره‌برداري است .

مخازن آب شماره یک و ۲ این طرح با بیشترین سرعت ساخته و اکنون قابل بهره برداری شده و یک رکورد جدیدی را در اجرای اینگونه طرح‌ها ثبت کرده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.