پیشنهادات کولیوند در دیدار با کارکنان بازنشسته اداره جست‌وجو اسرا و مفقودین چه بود؟

 پیرحسین کولیوند با تعدادی از کارکنان بازنشسته اداره جست‌وجو اسرا و مفقودین هلال احمر دیدار صمیمانه کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛ رئیس جمعیت هلال احمر با تعدادی از کارکنان بازنشسته جمعیت که در زمان خدمت خود و در طول سال‌های دفاع مقدس در اداره جست‌وجو اسرا و مفقودین هلال احمر مشفول بوده‌اند؛ دیدار صمیمانه کرد.

 پیرحسین کولیوند در این دیدار که به مناسبت بازگشت آزادگان به میهن در روزهای پایانی مرداد 1369 برگزار شد؛ گفت: جمعیت هلال احمر در مقاطعی از تاریخ یکصدسال گذشته ایران، خدماتی جهادی داشته ‌که امروز باید یاد آن خاطرات و ایثارگری‌ها زنده نگه داشته شود و بی‌شک فعالیت اداره جست‌وجو اسرا و مفقودین در سال‌های جنگ تحمیلی و پس از آن یکی از این اقدامات جهادی در مقطعی خاص از تاریخ معاصر کشور است.

کولیوند پیشنهاد داد از روایت‌ها و خاطرات موجود در پرونده‌های اسرای ایرانی و عراقی جنگ تحمیلی سریال ساخته شود و این سریال در تلویزیون و یا شبکه‌ی خانگی عرضه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: 2 ساختمان این اداره در پارک هلال احمر، پایین‌تر از پل سیدخندان که امروزه به بوستان اندیشه شناخته می‌شود؛ قرار داشته‌اند که متاسفانه آن‌ها تخریب شده‌اند و زیر چمن و آسفالت پارک دیگر نشانی از آن‌ها نیست.

او افزود: این  پارک به عنوان یک « مکان رویداد» ارزشمند در تاریخ دفاع مقدس است و باید با نصب تندیس یادبود در آن، قدمی برای جلوگیری از فراموشی خاطرات این مکان برداشته شود.

در ادامه این دیدار نجمه حسن‌پور از کارکنان اداره جست‌وجو اسرا و مفقودین گفت: این اداره در سال‌های جنگ، 78 هزار پرونده برای اسرا و مفقودین جنگ تشکیل داد و از طریق کمیته بین‌المللی صلیب سرخ وضعیت رزمندگان را بررسی کرد. این پرونده‌ها هم اکنون در بخش ویژه‌ای در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگه‌داری می‌شوند.

حسن‌پور افزود: تا قبل از آزادی بزرگ اسرا در مرداد 69 بیش از 6 میلیون نامه توسط اداره جست‌وجو اسرا و مفقودین، بین اسرا و خانواده‌هایشان تبادل شده‌است.

در این جلسه همچنین معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت، رئیس سازمان داوطلبان و مدیرکل امور ایثارگران جمعیت هلال احمر حضور داشتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.