شفافیت در جمعیت هلال احمر، اصل اساسی است

دکتر همتی: هزینه کرد کمک های مردمی و خیرین در بحران ها به شکل شفاف باید مشخص باشد

رئیس جمعیت هلال احمر در بازدید از سازمان داوطلبان این جمعیت بر لزوم تقویت توان داوطلبی، شفافیت در ارائه گزارش هزینه‌کرد کمک های مردمی و همچنین انعکاس مناسب خدمات این سازمان در رسانه‌ها به منظور ارتقای اعتماد عمومی به هلال احمر تاکید کرد.

 دکتر کریم همتی در بازدید از سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از خدمات این سازمان و اعضای آن که همراه با مردم و برای مردم نیازمند تلاش می کنند، تقدیر کرد. همتی در این خصوص افزود: در شرایط اقتصادی موجود در کشور، خدمات حمایتی و معیشتی سازمان داوطلبان مایه مباهات است.

آمادگی تمام ارکان جمعیت برای حضور در صحنه حوادث 

دکتر همتی تاکید کرد: آنچه از خدمات جمعیت هلال احمر برای مردم ملموس است، خدمات این جمعیت در حوزه امداد و نجات در حوادث و بحران های کشور است. مردم اطمینان داشته باشند در هر حادثه و بحرانی، تمام ارکان جمعیت و حوزه های مختلف، در اولین و کوتاهترین زمان ممکن در صحنه حادثه حاضر خواهند بود و برای خدمت رسانی پای کار بوده و از آمادگی لازم برخوردارند.

وی افزود: رابطه تنگاتنگی میان 2 حوزه جوانان و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در زمینه جذب و ورود افراد داوطلب به هلال احمر وجود دارد. در واقع سازمان جوانان درگاه ورودی داوطلبان به جمعیت هلال احمر است به همین دلیل نیز آبان ماه امسال مراسم تحلیف جوانان را برگزار خواهیم کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت نهفته در سازمان داوطلبان 

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر وجود ظرفیت نهفته اجتماعی در سازمان داوطلبان جمعیت خاطرنشان کرد: رفع برخی مسائل موجود در سازمان داوطلبان و ارتقای خدمات این سازمان از اولویت های هلال احمر است3 در این زمینه از ظرفیت های خیرین هم می توانیم استفاده کنیم. در حال حاضر توان تمام حاکمیت های جهان برای برطرف کردن مشکلات جوامع کاهش یافته و برای برداشتن باری از دوش مردم محروم، باید از ظرفیت خیرین و داوطلبان استفاده شود. در واقع سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر حلقه واسط بین خیرین و نیازمندان است.

حوزه داوطلبی باید تقویت شود

دکتر همتی بر ضرورت تقویت حوزه داوطلبی در کنار حوزه حمایتی در سازمان داوطلبان جمعیت هم اشاره کرد و افزود: در حوزه داوطلبی هر چه ما بتوانیم استفاده بیشتری از ظرفیت خیرین و داوطلبان داشته باشیم. خیرین بیشتری را در ارائه خدمات به مردم محروم با خود همراه کنیم، کار ارزشمندتری انجام داده ایم.

دولت و حاکمیت پشتیبان و حامی جمعیت هلال احمر 

وی تاکید کرد: دولت، حاکمیت و تمام ارکان نظام سنگ تمام گذاشته و از جمعیت هلال احمر حمایت می کنند. چراکه ارزش خدمات یک سازمان مردمی در حمایت از محرومان و نیازمندان جامعه به دور از مسائل سیاسی، کاملا واضح و مشخص است. بنابراین لازم است بر موضوع کمیت داوطلبان هم تمرکز کرده و تعداد داوطلبان جمعیت را برای ارتقای خدمات خود، افزایش دهیم. در این زمینه اگر نیاز به اصلاح ساختارها هم وجود دارد، باید پیگیری لازم انجام شود. تمام حوزه های جمعیت هلال احمر باید برای تقویت سازمان داوطلبان تلاش کنند.

لزوم حفظ حرمت داوطلبان

همتی در ادامه بر لزوم حفظ حرمت داوطلبان همراه با جمعیت و همچنین مراجعه کنندگان به جمعیت تاکید کرد. وی در این خصوص افزود: علاوه بر این، ارزش خدمات داوطلبان جمعیت در طرح ها باید مشخص و مستندسازی شود. در دولت هم تاکید بر این است که آمار ارائه شده از ارگان ها به شکل شفاف اعلام شود.

شفافیت در نحوه هزینه کرد کمک های مردمی

دکتر همتی همچنین بر ضرورت انعکاس خدمات ارائه شده و هزینه کرد کمک های مردمی و خیرین در حوادث و بحران ها به شکل شفاف در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: باید برای مردم جامعه مشخص باشد. طور مثال 61 میلیارد تومان کمک های مردمی در دوران شیوع ویروس کرونا که از سوی جمعیت هلال احمر جمع آوری شده به چه شکل هزینه و مصرف شده است. نحوه هزینه کرد کمک های غیر نقدی نیز باید شفاف ارائه شود. تا از این طریق بتوانیم میزان اعتماد اجتماع به جمعیت هلال احمر را ارتقا دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خواستار پررنگ تر کردن حضور خیریه ها در اجرای طرح ها و برنامه های حمایتی سازمان داوطلبان شد. وی در ادامه بر انعکاس اخبار خدمات ارائه شده از سوی حوزه های جمعیت هلال احمر از جمله طرح نذر آب3 و … در رسانه ها و همچنین در حوزه فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر تاکید کرد.

دکتر همتی گفت: رئیس جمهوری برای سومین بار از خدمات جمعیت هلال احمر در طرح های نذر آب، نذر سلامت و اورهال کردن بالگردهای جمعیت تقدیر ویژه کرده است. من هم از خدمات سازمان داوطلبان و تمام همکارانمان در این حوزه تقدیر و تشکر می کنم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.