هلال احمر در خط مقدم آبرسانی به استان همدان

استاندار همدان از همکاری هلال احمر درحال تلاش برای آبرسانی به همشهریان هستیم و از هلال احمر برای کمک به حل این بحران تشکر و قدردانی می‌کنیم

به گزارش شهروند آنلاین؛ علی‌رضا قاسمی فرزاد استاندار همدان گفت:  در حال حاضر به بسیاری از روستاهای استان با تانکر آبرسانی می‌کنیم و شهرستان‌های فامنین و کبودرآهنگ با مشکل جدی‌تری مواجه هستند. از همکاری هلال احمر درحال تلاش برای آبرسانی به همشهریان هستیم و از هلال احمر برای کمک به حل این بحران تشکر و قدردانی می‌کنیم.
استاندار همدان درخصوص آخرین وضعیت کمبود آب در استان همدان اظهار داشت:  استان همدان و مخصوصاً شهر همدان طی روزهای اخیر با مشکل کم آبی مواجه شده است. سد اکباتان که تنها مرجع تامین آب شرب استان همدان است به دلیل کاهش بارندگی و تقریباً صفر شدن میزان آب برای این استان مشکلاتی را ایجاد کرده است.
قاسمی فرزاد ادامه داد:  پیش بینی می‌شد که این سد تا اوایل شهریور بیشتر آب نداشته باشد و یکی از پروژه هایی که سالها منتظر بودیم تا به امروز به بهره‌برداری برسد موضوع آب رسانی به این استان بود.
وی افزود: در سال ۱۳۸۳ طی سفری که رهبر معظم انقلاب به این استان داشتند، مصوب شد که آبرسانی به استان صورت بگیرد اما از سال ۸۳ تا ۸۶ مطالعات این پروژه انجام شد و متاسفانه اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفت. در سال ۱۳۹۰ بخشی از کار انجام شد اما اکنون ادامه روند کار متوقف بوده است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم امیدواریم که این پروژه تکمیل شود.
استاندار همدان گفت: رئیس جمهور با وجود کمبود اعتبار، بودجه حدود هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص داده است و همچنین وزیر نیرو مجدانه پیگیر رفع این مشکل است. دولت سیزدهم طی ۴ ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد این پروژه را تکمیل کرده در حالی که دولت‌های قبل طی ۱۳ سال ۴۰ درصد آن را توانسته بودند تکمیل کنند.
وی گفت: کاهش سطح آب سد باعث اختلال در سیستم آبرسانی به شهرها شده است و در حال تلاش هستیم خط آبرسانی زودتر تکمیل شود همچنین خط آبرسانی اضطراری به طول پانزده کیلومتر نیز در حال تکمیل و بهره‌برداری است.
استاندار همدان با بیان اینکه ارسال آب به مناطق روستایی با اقبال مردم مواجه شد افزود: تاکنون حدود بیست هزار کلمن به این مناطق توزیع شده است و یک میلیون بطری آب معدنی نیز توزیع خواهد شد.
در ادامه پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر افزود: تنش آبی باعث ایجاد مشکلاتی برای هموطنان در استان همدان شده است و هلال احمر با همه توان برای اهدای آب آشامیدنی به میدان آمده است.
وی افزود: امیدواریم با کمک دولت مشکلات بوجود آمده را سریعتر حل کنیم. بحث اهدای آب آشامیدنی تا بازگشت به شرایط عادی ادامه خواهد داشت.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.