پیش‌بینی حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در ۳۱ استان

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در ۳۱ استان پیش‌بینی شده که تعهدات سال ۱۴۰۰ صددرصد انجام شده و تعهدات سال ۱۴۰۱ نیز متناسب با زمان، پیشرفت داشته است.

به گزارش شهروند آنلاین، نشست خبری سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهوری، در آستانه هفته دولت و با محوریت نتایج سفرهای استانی در یک سال نخست دولت سیزدهم برگزار شد.

مرتضوی در این نشست گفت: در ۳۱ سفر استانی، ۹۱۰ توافقنامه با دستگاه‌های اجرایی به امضا رسیده که شامل ۵۰۳۰ طرح عمرانی، اقتصادی و دستورهای ویژه بوده و در این سفرها موضوع مسکن، اعم از شهری و روستایی، در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری تصریح کرد: منابع اجرای این طرح‌ها و مصوبات از محل منابع داخلی دستگاه‌های اجرایی (فروش املاک دولتی)، منابع استانی (از محل درآمدهای اجتماعی وزارت نفت)، ماده ۵۶ و تهاتر نفت است.

مرتضوی اظهار داشت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، به ۱۷ استان سفر داشته است که از محل منابع عمومی، ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته و به‌طور کلی در ۳۱ استان تاکنون ۵۲ هزار میلیارد تومان تأمین منابع شده و تا آخر شهریور نیز از محل منابع عمومی ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر اختصاص می‌یابد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری ۴ ساله است و پیش‌بینی شده که با تمهیدات مناسب، دولت به وعده های خود عمل کند.

مرتضوی تصریح کرد: تأمین منابع ۵۰ درصد از این مصوبات بر عهده سازمان برنامه و بودجه، ۳۵ درصد از محل تهاتر نفت و بقیه از محل سایر منابع ذکر شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری اظهار داشت: ۱۵۷۸ طرح در حوزه زیربنایی، ۶۷۵ طرح در حوزه آب، خاک و کشاورزی، ۴۷۲ طرح در حوزه بهداشت و درمان، ۱۴۲ طرح در حوزه زیرساخت صنعت و معدن، ۹۰۰ طرح در حوزه اشتغال و رفاهی، ۱۱۰۱ طرح در حوزه آموزش و ۱۶۲ طرح در حوزه امنیتی و قضائی بوده است.

مرتضوی گفت: علاوه بر اعتباراتی که در حوزه سفرهای استانی پیش‌بینی شده، تسهیلاتی نیز برای برون‌رفت از طرح‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شده است که بانک‌های عامل در حال پرداخت هستند. حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز در حوزه ازدواج پیش‌بینی شده که تعهدات سال ۱۴۰۰ صددرصد انجام شده و تعهدات سال ۱۴۰۱ متناسب با زمان، پیشرفت داشته است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری درباره دور دوم سفرهای استانی، تصریح کرد: این دور از سفرها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و اگر کرونا کاهش چشمگیر داشته باشد، رئیس جمهوری در اجتماعات عمومی بیشتر حضور خواهد یافت. طول سفر بیشتر خواهد بود و بازدید از شهرستان‌های بیشتری در برنامه گنجانده خواهد شد. رویکرد دور دوم، رصد میدانی اجرای مصوبات دور نخست است؛ اگر طرح یا مصوبه‌ای نیز با مشکل اجرا روبرو باشد، حتما با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

مرتضوی اظهار داشت: به‌طور کلی، ۹۸ درصد از مصوبات دور نخست یا اجرا شده‌اند یا در حال اجرا هستند و برخی از مصوبات نیز نیاز به بررسی و پیگیری‌های بیشتری دارد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.