برگزاری دو ماهه جشن عاطفه‌ها در سال ۱۴۰۱

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از برگزاری دو ماهه جشن عاطفه‌ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،حبیب الله آسوده در نشست خبری اعلام کرد : برنامه اصلی کمیته امداد امام خمینی در شهریور ماه برگزاری جشن شور عاطفه‌ها با رسالت مشارکت‌های مردمی جهت ارتقای دانش و تحصیل دانش‌آموزان و محصلان دانشگاهی است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در خصوص کمک به تأمین تغذیه و معیشت نیازمندان،گفت: این موضوع یکی از اهداف کمیته امداد است و در این راستا در جهت ترویج فرهنگ اطعام و احسان حسینی گام بر می‌داریم.

او افزود : طرح اطعام مهدوی از ابتدای ماه رمضان امسال آغاز شد و میزان کمک‌های برنامه دو هزار میلیارد تومان بود و توانستیم با این کمک ۲۴ میلیون اطعام برای نیازمندان آماده کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد : در ماه مبارک رمضان ، یک میلیون و ۹۰۰ هزار بسته معیشتی در سطح کشور توسط خیرین و مراکز نیکوکاری گروه‌های مختلف اهدا شد. همچنین در طرح نذر قربانی که از عید قربان تا غدیر بود حدود ۵۰۰۰۰ رأس دام در سطح کشور توسط مراکز نیکوکاری و خیریه با کمک امداد توزیع شد.

او اظهار داشت: تا پایان عید قربان ۵۶۰ میلیارد تومان میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده بود که به نسبت سال گذشته ۵۷ درصد رشد کمک‌های مردمی داشتیم.

آسوده گفت: همچنین در خصوص طرح اطعام و احسان حسینی که از ماه محرم آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد بر اساس آمارها تاکنون سیزده میلیون و هشتصد هزار پرس غذا توسط ۲۵۰۰ آشپزخانه فعال در کشور میان نیازمندان توزیع شده است و ۹ هزار و ۸۰۰ نفر نیز در این پویش همکاری کردند.

او افزود: تاکنون ارزش کمک‌های جمع آوری شده دو هزار میلیارد تومان بوده و این در حالی است که سال گذشته هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد و ۴۰ میلیون پرس غذا میان نیازمندان توزیع شده بود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: همچنین در عید غدیر ۷ میلیون و ۵۰۰ پرس غذا در سطح کشور میان نیازمندان توزیع شد که از رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

او در خصوص جشن عاطفه‌ها گفت: این پویش در جهت ارتقای مشارکت مردم و کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان کمیته امداد راه اندازی شده است.

به گفته او، در حال حاضر ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

آسوده تاکید کرد: جشن عاطفه‌ها در سال جاری از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده است و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.