نگاه توسعه‌ای وزارت فرهنگ به صندوق هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تقویت هرچه بیشتر صندوق اعتباری هنر، گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این صندوق توسعه‌ای و هدف گذاری در آن حل مساله است.

به گزاش شهروند آنلاین، مجمع عمومی صندوق اعتباری هنر با حضور اعضای هیات امنا و هیات مدیره آن در محل سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این مجمع که به عنوان نخستین نشست پس از انتخاب و انتصاب اعضای جدید محسوب می‌شود پس از قرائت گزارش صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ از سوی بازرس و حسابرس صندوق اعتباری هنر، موارد مطرح شده پس از تبادل و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات اعضا به تصویب رسید.

در این نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیات امنای صندوق گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صندوق هنر توسعه‌ای است لذا همواره تاکید شده که این صندوق با ارایه خدمات بهینه و مطلوب به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باید بتواند باری از روی دوش این اقشار فرهیخته برداشته و نسبت به رفع مشکلات آنها کوشا باشد.

رئیس هیات امنای صندوق اعتباری هنر موضوع مسکن را برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه مهم و اساسی برشمرد و تاکید کرد: این صندوق باید با تدابیری که در نظر می‌گیرد به سمت تامین مسکن هنرمندان رفته و دراین زمینه تلاش کند.

به گفته اسماعیلی کسانی که به صندوق آمده و عضو شده اند با امیدی آمده و انتظار دریافت خدمات دارند؛ آنها جایی را برای مراجعه نداشته اند که به صندوق آمده اند از این رو وظیفه ما است به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر کشور در خدمت این قشر فرهیخته باشیم و تا جای ممکن از هیچ تلاشی برای کمک و حمایت از آنها دریغ نکنیم.

محمد مهدی اسماعیلی به انجام سفر‌های استانی خود به اقصی نقاط کشور اشاره کرد وگفت: در سفر‌های استانی بسیاری به من مراجعه و از مشکلات خود می‌گویند؛ آنها انتظار کمک و مساعدت از صندوق اعتباری هنر به عنوان زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی و حمایت دارند.  به گفته او، هنرمندان دارای عواطف لطیفی هستند که باید آنها را درک کرد و در جهت رفع مشکلات و درخواست‌های آنها برآمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: صندوق هنر هرچه تولید و بعضاً سرمایه گذاری می‌کند باید درآمد آن به سفره اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برود .

عضو کابینه دولت مردمی در ادامه سخنان خود به ارایه تسهیلات ویژه دریافتی سال گذشته از رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: با مساعدت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و ارایه بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه و بسته‌های حمایتی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه توانستیم بخش کوچکی ازمشکلات این قشر فرهیخته را حل کنیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.