امیدواری بورل در به نتیجه رساندن مذاکرات وین

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دنبال پاسخ ایران به متن پیشنهادی این اتحادیه اعلام کرد که بیشتر کشورهای طرف مذاکره هسته‌ای با ایران با پیشنهاد اتحادیه اروپا در وین موافق هستند.

به گزارش شهروند آنلاین از خبرگزاری رویترز، بورل در مصاحبه با تلویزیون TVE با اشاره به کشورهای طرف مذاکرات وین گفت: بیشتر آنها موافق هستند، اما هنوز جوابی از آمریکا دریافت نکرده‌ایم. انتظار داریم واشنگتن این هفته پاسخ دهد.

بورل همچنین مدعی شد که ایران درخواست چند اصلاح در پیشنهاد اتحادیه اروپا داده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز گذشته در حاشیه سمیناری در اسپانیا تصریح کرد: فکر می‌کنم پاسخ ایران معقول است. پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شده و واشنگتن هنوز جواب نداده است. منتظر آمریکا هستیم و امیدواریم که این پاسخ به ما اجازه دهد روند مذاکرات را تکمیل کنیم. نسبت به این مساله امیدواریم اما نمی‌توان در مورد آن به شما اطمینان بدهم.

در این میان «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در مورد روند مذاکرات وین گفت: در آخرین دور مذاکرات در وین پیشنهاداتی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به طرف های مذاکره از جمله ایران ارائه شد و طرف ایرانی مبتنی بر رویکرد سازنده و مسئولانه خودش پاسخ خودش را نسبت به پیشنهاد طرف اروپایی در زمان مقرر داد.

کنعانی افزود: تا اینجای کار هنوز از سوی طرف مقابل و به طور مشخص آمریکا پاسخ به پیشنهادات طرف اروپایی را دریافت نکرده ایم، ما زمانی می‌توانیم از نتیجه بخش بودن این مرحله از مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند که پاسخ طرف آمریکایی را هم دریافت کرده است تا این زمان هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.