ارتقای رتبه ۹۱۰ پله‌ای دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه، در بین دانشگاه‌های داخلی در رتبه بیست وچهارم قرار دارد و با راه اندازی سایت دانشگاه به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو، رتبه داخلی و بین المللی دانشگاه ارتقا خواهد یافت.

به گزارش شهروند آنلاین، تقی زاده، از ارتقای رتبه ۹۱۰ پله‌ای دانشگاه پیام نور با ثبت آثار علمی، پژوهشی اساتید خبر داد و گفت: با ثبت اطلاعات و داده‌ها و مقالات اعضای هیات علمی، رتبه دانشگاه پیام نور در پایگاه وبومتریک ۹۱۰ پله ارتقا یافت و در جایگاه ۱۴۰۰ دنیا قرار گرفت.

او در نشست با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه‌های داخلی در رتبه بیست وچهارم قرار دارد و با راه اندازی سایت دانشگاه به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو، رتبه داخلی و بین المللی دانشگاه ارتقا خواهد یافت.

تقی زاده، با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه با حدود ۳ هزار و ۸۰۰ عضو علمی، ۹ هزار کارمند در سراسر کشور و ۳۵۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور توانسته امکان ادامه تحصیل را برای جوانان جویای علم فراهم کرده و عدالت آموزشی را حتی در نقاط کم برخوردار برقرار سازد.

او نظام آموزشی دانشگاه پیام نور را ترکیبی دانست و گفت: کلاس‌های درس در مقطع کارشناسی ۶ جلسه فشرده، در کارشناسی ارشد ۸ جلسه و دکتری ۱۶ جلسه تماما حضوری و بقیه جلسات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

او آزمون‌های الکترونیکی را از دیگر پتانسیل‌های ویژه دانشگاه پیام نور عنوان کرد و اظهار داشت:آزمون‌های دانشگاه به صورت متمرکز به منزله یک کنکور در یک ساعت مشخص، در یک درس واحد در کل کشور برگزار می‌شود.

تقی زاده اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به دلیل بومی پذیری امکان تحصیل را برای دانشجویانی که خانواده‌های آنها به دلیل تعصبات خانوادگی حاضر به تحصیل فرزندانشان در شهر‌های دیگر نیستند، به سهولت فراهم کرده است.

او گسترش دیپلماسی علمی بین المللی را از مهم‌ترین اولویت‌های این دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه پیام نور در حال حاضر حدود ۵ هزار دانشجو در مراکز بین الملل دانشگاه دارد. دانشگاه پیام نور کابل در افغانستان تنها دانشگاه فعال ایرانی در این کشور بوده و ۱۲۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

او تصریح کرد: دانشگاه پیام نور از ۵۶ کشور دارای دانشجو است که آموزش در کشور‌های امارات و افغانستان به صورت ترکیبی و در دیگر کشور‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

تقی زاده درآمد دانشگاه پیام نور را ۴۰ درصد از محل بودجه عمومی و ۶۰ درصد درآمد اختصاصی عنوان کرد و اظهار داشت: این دانشگاه با توجه به پوشش دهی دانشجویان قشر متوسط و مناطق محروم، شهریه کمتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دریافت می‌کند و برای رفع نیاز‌های اعضای علمی، کارکنان و ارتقای وضعیت فعلی باید درآمد‌های خود را افزایش دهد.

مشاور رئیس دانشگاه پیام نور نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش مجازی اظهار داشت: این دانشگاه می‌تواند ظرفیت‌های خود را در حوزه ارائه آموزش‌های مجازی به دیگر ارگان‌ها ارائه کند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.