خواسته رئیس‌جمهوری از پلیس راهور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: رئیس جمهوری برای عدم پلاک گذاری خودروهای بی کیفیت داخلی و وارداتی به پلیس راهور دستور داده است.

به گزارش شهروند آنلاین،سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: همواره این موضوع مطرح است که چرا پلیس باوجود انتقاد از ناایمن بودن خودروهای تولید داخل و آتش‌سوزی،‌ همچنان این خودروها را پلاک می‌کند که مشکل نقص در قانون است.

رئیس پلیس راهور گفت: در قانون به‌صراحت آمده است که برای شماره‌گذاری خودروهای سبک، سنگین و… چند مرجع ازجمله وزارت صمت،‌ سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد، سازمان‌هایی هستند که تأییدیه ایمنی و کیفیت را برای خودروها صادر می‌کنند و بر اساس قانون پلیس مکلف است خودروهای تولید داخل و وارداتی را شماره‌گذاری کند.

او می‌گوید: برای رفع این خلأ قانونی با رئیس‌جمهوری جلسه‌ای برگزار کردیم و او اعلام کرده چنانچه پلیس احساس کرد در رابطه با ایمنی و کیفیت خودروها کوتاهی صورت می‌گیرد حتماً جلوی شماره‌گذاری گرفته شود.

هادیانفر گفت: اراده برای رفع نقاط حادثه خیز در سازمان راهداری وجود دارد اما چیزی که کار را دچار اختلال کرده است، تأمین منابع مالی است. ۳۵ درصد از فوتی‌های تصادفات در نقاط حادثه خیز جان خود را از دست می‌دهند و ۱۵ تا ۲۰ نفر از افراد در این نقاط مجروح می‌شوند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.