از این انتخابات غافل نشوید!

حواشی ریاست کمیته المپیک، دست کمی از فوتبال ندارد

انتخابات کمیته ملی المپیک در شرایطی 6 شهریور برگزار می‌شود که حواشی زیادی در این عرصه می‌بینیم؛ حواشی‌ای که دست کمی از انتخابات فوتبال ندارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، در روزهایی که حواشی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال داغ است و به بحث روز ورزش تبدیل شده، انتخابات مهم ریاست کمیته ملی المپیک در سایه قرار گرفته است. این انتخابات هم که روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، حواشی و اتفاقات عجیبی را پشت سر می‌گذارد که توجه به آن خالی از لطف نیست.

تعویق انتخابات منتفی شد

وضعیت پیچیده انتخابات ششم شهریور ماه کمیته ملی المپیک زمینه‌ساز گمانه‌زنی‌هایی در مورد تعویق دوباره آن شده بود، اما دیدارهایی که طی روزهای اخیر چند عضو تاثیرگذار مجمع و به ویژه گزینه‌های ریاست با برخی افراد داشتند بر همه این گمانه‌زنی‌ها خط بطلان کشید تا تعیین رئیس آینده در زمان مقرر، اولویت همگان قرار بگیرد.

معطلی وزارت ورزش در برگزاری انتخابات فدراسیون‌های المپیکی، پافشاری نسبت به نپذیرفتن نتیجه مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری، اعلام تعیین سرپرست برای فدراسیون بدمینتون و … که همگی بر تعادل نداشتن ترکیب مجمع کمیته ملی المپیک (از حیث تعداد اعضای المپیکی و غیرالمپیکی) تاثیر داشته و خواهد داشت، در کنار کوتاهی و روند کندی که در داخل کمیته ملی المپیک نسبت به مجمع انتخاباتی در پیش گرفته شده بود، همگی کفه ترازو را به سمت لغو دوباره این مجمع سنگین‌تر کرده بود.

مدیران ورزش هر یک توپ را به زمین دیگری انداختند تا خود از بار مسئولیت شانه خالی کنند و دیگری را عامل شرایط در هم و تابدار موجود نشان دهند. حال آنکه بعد از این پاسکاری‌ها، میان برخی افراد که در انتخابات کمیته ملی المپیک ذینفع هستند، جلساتی محرمانه برگزار شد که خروجی آن تقویت اراده مسئولان و تاکید بر برگزاری «سر وقت» مجمع است.

چرا فهرست کاندیداها اعلام نشده؟

در چنین شرایطی، هنوز فهرست نهایی کاندیداها برای شرکت در مجمع پیش رو اعلام نشده است. طبق دستورالعمل اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک، حداقل یک هفته پیش از برگزاری مجمع، اسامی کاندیداها باید اعلام عمومی شود و همراه با بیوگرافی در اختیار اعضای مجمع قرار بگیرد، اما با توجه به تاکیداتی که بر برگزاری قطعی مجمع در زمان مقرر شده، به نظر می‌رسد این دیرکرد در اعلام اسامی کاندیداها هم سد راه نخواهد شد.

نامزد جنجالی انصراف داد

اتفاق ویژه دیگر این بود که در فاصله چند روز تا برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی از حضور در این انتخابات برای تصدی پست ریاست کناره‌گیری کرد. او به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک برای شرکت در انتخابات کمیته و تصدی پست ریاست و نایب رئیسی کاندیدا شد، اما طبق تصمیم جدید قصد دارد فقط برای کرسی نایب رئیسی در انتخابات شرکت کند.

با حکم وزارت ورزش، کیکاوس سعیدی روز سه‌شنبه بازنشسته شد، اما رایزنی‌هایی انجام شده که او بتواند تا یک ماه دیگر به عنوان سرپرست دبیرکل به همکاری با کمیته ادامه دهد. با انصراف کیکاوس سعیدی، تعداد انصرافی‌های انتخابات کمیته ملی المپیک به سه نفر رسید. پیش از این، آرش میراسماعیلی و هاشم اسکندری هم از انتخابات کناره‌گیری کرده بودند.

در انتظار یک انتخابات جذاب

با این روال، یکشنبه آینده مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک تشکیل می‌شود تا پس از ماه‌ها وقفه، ترکیب جدید رئیس، نایب رئیس و اعضای هیات اجرایی مشخص شوند. قرار است فهرست کاندیداهای تایید صلاحیت شده به صورت رسمی اعلام شود. مساله‌ای که بسیار مورد توجه است، برگزاری یک انتخابات پر از اتفاق و مهم خواهد بود. بدون شک این انتخابات هم کم از انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد، چراکه نامزدهای ریاست آن همگی از چهره‌های آشنای ورزش هستند و البته که با توجه به جایگاه کمیته ملی المپیک در ورزش کشور می‌تواند در اتفاقات آینده نیز نقشی موثر داشته باشد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.