جنگ در ایستگاه سوم قطار فوتبال

لیگ برتر فوتبال پنجشنبه و جمعه با بازی‌های جذاب پیگیری می‌شود

هواداران فوتبال به آخر هفته‌های فوتبالی عادت کرده‌اند؛ این هفته نیز لیگ برتر بازی‌های جذابی را در خود جای داده و بدون تردید علاقه‌مندان را میخکوب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، لیگ برتر فوتبال ایران به ایستگاه سوم رسید و آخر این هفته نیز در 8 ورزشگاه شاهد برگزاری مسابقاتی جذاب و هیجان‌انگیز خواهیم بود. نکته قابل توجه بازی‌های این هفته حضور تماشاگران در اکثر ورزشگاه‌هاست و البته که در ورزشگاه آزادی شاهد حضور بانوان هستیم.

در ادامه به بازی‌های این هفته از لیگ برتر پرداخته شده است؛ با ما همراه باشید:

استقلال – مس کرمان؛ ساپینتو دومین برد را می‌خواهد

استقلال بعد از برد پرگل مقابل ملوان که البته حاشیه‌هایی هم برای ساپینتو، سرمربی پرتغالی‌اش داشت، حالا در ورزشگاه آزادی میزبان تیم تازه‌وارد مس کرمان است. این دیدار اولین مسابقه‌ای است که احتمالا تماشاگران استقلال در ورزشگاه آزادی حضور خواهند داشت.  مس کرمان هم هفته گذشته یک برد دور از انتظار مقابل پیکان به دست آورد. حالا مس کرمان به دنبال اثبات شایستگی‌های خود مقابل قهرمان فصل گذشته است؛ به همین دلیل هم استقلال روز سختی خواهد داشت و به راحتی نمی‌تواند این تیم سختکوش را شکست بدهد.

در پنج تقابل دو تیم در لیگ برتر از سال 91 تا سال 96 دو برد استقلال و یک برد مس کرمان به دست آورده‌اند و دو مسابقه هم مساوی شده است. ساپینتو که مربی احساساتی‌ و پرهیجانی است، قطعا با حضور هواداران، پرشورتر مربیگری خواهد کرد. آبی‌پوشان در هفته اول در ورزشگاه خالی از تماشاگر مقابل سپاهان شکست خوردند، اما توقف مقابل تیم تازه‌وارد لیگ برتر نتیجه‌ای نیست که مطلوب هیچ یک از استقلالی‌ها باشد.

استقلال و مس خاطرات زیادی دارند؛ از مشت‌های گره کرده امیر قلعه‌نویی، سرمربی وقت مس بعد از شکست استقلال گرفته تا خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال! حالا هم اولین دیدار ساپینتو پرتغالی با هواداران استقلال در آزادی.

آلومینیوم اراک- پرسپولیس؛ تقابل یحیی و رحمتی با طعم انتقام

هواداران پرسپولیس امیدوارند تا تیم‌شان در هفته سوم اولین برد فصل را جشن بگیرد. پرسپولیس بعد از دو تساوی بدون گل و کسل‌کننده مقابل ذوب آهن و فولاد، حالا در اراک باید مقابل تیمی قرار بگیرد که طی دو فصل گذشته نتیجه را به آن واگذار کرده است. البته که آلومینیوم نسبت به دو فصل قبل تغییرات زیادی داشته و مهدی رحمتی به عنوان کاپیتان سابق استقلال انگیزه‌هایش مقابل پرسپولیس دوچندان شده است.

آخرین بازی دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پارسال بود که آلومینیوم اراک موفق شد شاگردان یحیی گل‌محمدی را در ورزشگاه آزادی شکست بدهد و در نهایت فینالیست شود. حالا پرسپولیس نه تنها به دنبال رساندن امتیازاتش به عدد 5 در جدول رده‌بندی است که برای گرفتن انتقام آخرین شکست نیز همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

در سوی مقابل، نماینده اراک بعد از برد ارزشمند در آبادان حالا روحیه‌ای مضاعف گرفته و بدون شک در بازی خانگی مقابل پرسپولیس تیمی دست و پا بسته نخواهد بود، خصوصا اینکه آلومینیوم در جدول بالاتر از سرخپوشان است و این جایگاه را نمی‌خواهد از دست بدهد.

گل‌گهر- سپاهان؛ صدرنشین به زمین سفت رسید

دیگر بازی حساس این هفته را در سیرجان شاهد هستیم؛ جایی که امیر قلعه‌نویی شاگردان خود را مقابل تنها تیم 6 امتیازی مسابقات به زمین خواهد فرستاد. قلعه‌نویی هفته پیش بعد از تساوی با مس رفسنجان از عملکرد بازیکنان خود گلایه کرد و یک امتیاز را هم برای آنها زیاد دانست، اما به هر حال او برای توقف صدرنشین جدول نقشه‌های زیادی کشیده، خصوصا اینکه با برد در این بازی حساس خانگی از سپاهان در رتبه‌های بالای جدول عبور خواهد کرد.

در سوی مقابل، تیم پرستاره و قدرتمند ژوزه مورایس انگیزه زیادی دارد تا علاوه بر حفظ صدرنشینی تنها تیم 9 امتیازی مسابقات شود. سپاهان بعد از چند سال ناکامی در کسب جام حالا شروعی مقتدرانه در لیگ داشته و فرصتی را که برای جبران مافات در اختیار دارد راحت از دست نخواهد داد. زردپوشان دیار نصف جهان در استان کرمان و مقابل چشمان هواداران سیرجانی هم حریفی خطرناک برای گل‌گهر خواهند بود، به همین خاطر است که پیش‌بینی می‌کنیم یکی از جذاب‌ترین مسابقات هفته که احتمالا پرگل هم خواهد بود، در سیرجان برگزار شود.

فولاد- تراکتور؛ رویارویی ریشه‌دارها در اهواز

فولاد دو امتیازی که به نظر می‌رسد هنوز به مرز هماهنگی و آمادگی مورد انتظار نرسیده نیز در این هفته میزبان تراکتور است. دو تیم ریشه‌دار و بزرگ فوتبال ایران در شرایطی در اهواز رو به روی یکدیگر قرار می‌گیرند که هر دوی آنها برای بالا رفتن در جدول و کسب 3 امتیاز دست به هر کاری خواهند زد. خصوصا اینکه شاگردان قربان بردیف تنها یک امتیاز اندوخته‌اند و با توجه به شرایط خوبی که این فصل دارند، از دست دادن 5 امتیاز از دو بازی قبل را در اندازه خود نمی‌دانند. البته که فولاد هم با مهره‌های جذابی که استخدام کرده انتظارات را از خود بالا برده و برای رسیدن به عدد 5 جلوی امتیازات خود در مسابقه دوم داخل خانه تلاش خواهد کرد.

سایر بازی‌ها؛ نبردهای جذاب در شمال و جنوب

در سایر بازی‌های این هفته نفت مسجدسلیمان و پیکان رو در روی هم قرار می‌گیرند. نفت بدون برد است و پیکان می‌خواهد شکست هفته پیش خود را جبران کند. دربی شمال کشور میان نساجی و ملوان هم جذابیت زیادی دارد. مدیران باشگاه نساجی وعده دادند که این هفته ورزشگاه خانگی آنها افتتاح خواهد شد که اگر این اتفاق رخ بدهد در آن صورت حضور تماشاگران جذابیت این رقابت‌ها را دو چندان خواهد کرد. ملوان در لیگ برتر هنوز امتیازی به دست نیاورده و دو شکست حاصل بازگشت‌شان به لیگ برتر بوده است. نساجی هم فقط یک تساوی مقابل مس رفسنجان داشته است. این مسابقه تقابل دو پرسپولیسی سابق روی نیمکت‌ها هم خواهد بود؛ مازیار زارع و حمید مطهری.

ذوب‌آهن و مس رفسنجان، دو تیم صنعتی فوتبال هم در شرایطی که هیچ بردی نداشته‌اند، با هم مصاف می‌دهند. مسابقه دو تیم هیچ وقت با مساوی تمام نشده و فردا هم ذوب و مس به دنبال اولین برد فصل خود هستند.

آخرین بازی هم عصر جمعه در تهران و میان هوادار و نفت آبادان است؛ تیم بدون شکست ساکت الهامی در برابر نفتی قرار می‌گیرد که از دو مسابقه گذشته یک امتیاز اندوخته و برای جبران به زمین می‌رود. البته که هوادار هم نمی‌خواهد روند شکست‌ناپذیری‌اش از دست برود.

برنامه مسابقات هفته سوم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 3 شهریور: استقلال – مس کرمان (ساعت 19)/ ذوب‌آهن- مس رفسنجان(ساعت 19)/ نساجی- ملوان(ساعت 20)/ نفت مسجدسلیمان-پیکان(ساعت 20)

جمعه 4 شهریور: هوادار- نفت آبادان(ساعت 19)/آلومینیوم – پرسپولیس (ساعت 19)/ فولاد- تراکتور( ساعت 21:30) /گل‌گهر- سپاهان (ساعت 21:30)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.