18 بالگرد؛ آماده برای ارائه خدمات در حوادث و بحران‌ها

رئیس جمهوری از اورهال شدن (بازآمد) بالگردهای امدادی هلال‌احمر قدردانی کرد

رئیس جمهوری از اقدامات جمعیت هلال‌احمر در اورهال کردن (بازآمد) بالگردهای امدادی این جمعیت که در حوادث کوهستان و مناطق صعب العبور و همچنین در بحران‌ها، خدمات امداد هوایی شایسته‌ای ارائه می‌دهد، تقدیر کرد.

رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه ای از تشکر رئیس جمهوری از اقدامات هلال احمر برای اورهال کردن بالگردهای امدادی این جمعیت خبر داد. بنا بر این گزارش، جمعیت هلال احمر در زمینه امداد و نجات هوایی در حوادث مناطق کوهستانی و سخت گذر و در بحران‌های کشور با وجود 24 فروند بالگرد، نقش بسزایی داشته و پس از ارگان های نظامی کشور، دارای بزرگترین مجموعه بالگردی است. اما هشت فروند از بالگردهای جمعیت، دچار مشکلات شده و زمینگیر بودند که نیاز به اورهال و بازآمد داشتند. مناقصات مربوط به بازسازی بالگردها با تامین اعتبار 50 میلیارد تومانی از سوی دولت و حمایت های رئیس جمهور از جمعیت هلال احمر انجام و با اورهال شدن بالگردها، در حال حاضر مجموعه بالگردهای هلال احمر، آمادگی کامل برای انجام عملیات امدادی را دارند.

یادآور می شود، جمعیت هلال احمر در سراسر کشور ۲۷ پایگاه امداد هوایی در استان های گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، قم، مرکزی، همدان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، اصفهان و تهران دارد که بالگرد امدادی هلال احمر به منظور پایین آوردن زمان حضور عوامل امدادی و پوشش مناسب اقدامات امداد و نجات در حوادث و سوانح، به شکل ثابت یا موقت در آنها مستقر می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.