پزشکان و پرستاران خود را خادم زائران بدانند/ نقش کادر درمان موهبتی خدایی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در اولین کنگره بین المللی سلامت در اربعین گفت : مراسم اربعین دری است که برای همه انسان‌ها، با همه دیدگاه‌ها باز شده و میزبان این خانه امام حسین است

به گزارش شهروند آنلاین؛  عبدالفتاح نواب در اولین کنگره بین المللی سلامت در اربعین ، گفت: نقش بی بدیل دو گروه در اربعین بسیار موثر است، البته‌ همه افرادی که به هر طریقی در این مراسم نقش‌آفرینی دارند نزد خدا اجر دارند. اما مقش دو گروه ویژه است؛ یکی کادر درمان که به جسم زائران می‌رسند و یکی مبلغین دینی که برنامه‌های زیارت را می‌نویسند.

او با اشاره به احادیث مختلف درباره اهمیت سلامتی جسم و جان گفت : معصومان درباره سلامتی احادیث زیادی دارند.

پیامبر در یکی از این احادیث می‌گوید یکی از بلاها، نیازمندی انسان‌هاست و از  نیازمندی بالاتر این است که انسان بیمار شود. از بیماری بالاتر قلب درد است؛ یعنی انسان بیماری روحی داشته باشد. بنابرین نقش کادر درمان موهبتی است که خدا به این عزیزان عطا کرده.
او همچنین به حدیث امام علی (ع) درباره اهمیت صحت و سلامتی گفت : امام علی می‌فرماید خدایا هیچ لحظه‌ای‌ بین من و عافیت فاصله نینداز، سال‌های کرونا به ما نشان داد که عافیت و سلامتی چقدر مهم است.
او چنین با اشاره به ادعیه صحیفه سجادیه گفت: اخلاص مهمترین قدم در هر کار است؛ اولین توصیه من به پزشکان این است که در مراسم اربعین، قبل از اینکه خود را پزشک و پرستار بدانند، خود را خادم بدانند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین توصیه‌های دیگری برای زائرانی که برای خدمت یا زیارت راهی پیاده روی اربعین هستند هم داشت :
بهتر است در این سفر از آزموده های پیشکسوتان استفاده کنید، در کاهش مشکلات دخیل باشید، به عراقی‌ها به دید میزبان نگاه کنید و آن‌ها را تکریم کنید.
به بیماران روحیه دهید و توصیه‌هایی اخلاقی برای رشد مراسم اربعین داشته باشید. در حوزه بهداشت و درمان دقت کنیم و در آخر اینکه نقش خودمان را برای آن‌هایی که برای زنده نگه داشتن دین آمده‌اند، به درستی ایفا کنیم.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.