تذکر کتبی دادستانی به وزارت علوم درباره کنکور

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور از تذکر کتبی به وزارت علوم و سازمان سنجش برای برخی سوء تدبیرها و کوتاهی‌ها در برگزاری شفاف و شایسته کنکور و انجام ندادن تمهیدات پیشگیرانه لازم خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت:‌ دادستانی کل و دادستان‌ها  به گزارش‌ها و شکایات در زمینه برگزاری کنکور سراسری امسال به دقت رسیدگی و با تخلفات به طور قاطع برخورد می‌کند.

او افزود: دادستانی کل و دادسراهای سراسر کشور برای انجام تکالیف نظارتی و قانونی خود و به منظور صیانت از عدالت آموزشی و حفظ حقوق دانش آموزان و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و اطمینان بخشی به مردم عزیز به ویژه شرکت کنندگان در کنکور سراسری امسال برخورد قاطع با تخلفات و جرایم مرتبط را در دستور کار خود دارد.

ترکی ادامه داد: در زمینه کیفیت برگزاری کنکور سراسری امسال،گزارشات و شکایاتی به دادستانی واصل شده و در برخی دادسراهای پرونده هایی برای رسیدگی به مواردی از تخلف و تقلب، باز شده و در حال رسیدگی است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور افزود: در همین ارتباط به طور مکتوب به وزارت علوم و سازمان سنجش  برای برخی سوء تدبیرها و کوتاهی‌ها در برگزاری شفاف و شایسته کنکور و نیندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه لازم در این زمینه تذکر جدی،دادیم.

این مقام مسئول گفت:‌ اما در مجموع پیگیری ها و بررسی‌های، به عمل آمده و محتویات پرونده‌های مطروحه در دادسراهای برخی شهرستان‌ها حکایت از تقلب و تخفات فراگیر در کنکور سراسری ندارد.

اگرچه همانند سنوات گذشته، تخلفات و جرایمی در قالب انواع مختلف تقلب با استفاده از تلفن همراه یا ابزارهای پیشرفته ارتباطی رخ داده که متخلفان عمدتا شناسایی شده اند و دستگاه قضائی با  تشکیل پرونده در دادسراها، رسیدگی و برخورد قاطع قانونی را به عمل خواهد آورد.

او افزود: همچنین ساز و کارهای لازم از سوی وزارت علوم و سازمان سنجش به عنوان متولی اصلی موضوع برای شناسایی متخلفین پیش بینی شده که در صورتی که فردی با تقلب و به ظاهر توانسته باشد در آزمون سراسری پذیرفته شود با بررسی های فنی آماری و تخصصی، کشف مغایرت‌های مشهود و فاحش در سوابق تحصیلی و آزمونی، آزمون مجدد برخی دروس تخصصی و سایر روشها و شیوه‌های تخصصی، متقلبین شناسایی و ضمن برخورد قانونی از تحصیل محروم می‌شوند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.