نام رئیس قبل از انتخابات مشخص شد!

به احتمال فراوان ظهر یکشنبه محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته المپیک می‌شود

مهم‌ترین مجمع انتخابات ورزش ایران ظهر یکشنبه برگزار می‌شود؛ مجمعی که همه پیش‌بینی‌ها حکایت از ریاست محمود خسروی‌وفا در آن دارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، انتخابات ریاست و سایر پست‌های اجرایی کمیته ملی المپیک در شرایطی روز یکشنبه برگزار می‌شود که طی ماه‌های گذشته مسأله پیچیده و بغرنج ورزش کشور شده بود؛ چراکه هر بار زمانی برای برگزاری انتخابات تعیین شد، عذر و بهانه‌ای مانع از برگزاری آن در موعد مقرر شد.

ابتدا قرار بود انتخابات کمیته ملی المپیک نیمه اول بهمن ماه سال گذشته برگزار شود، اما برگزار نشدن انتخابات تعدادی از فدراسیون‌های المپیکی آن را به ۱۷ اسفندماه موکول کرد. در این فاصله عدم ورود به موقع هیأت اجرایی کمیته به بحث آیین‌نامه و نیازی که به تاییدیه مجمع و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای آن وجود داشت، انتخابات را باز هم به تعویق انداخت. بدین ترتیب در مجمع فوق‌العاده سوم خردادماه که لغو بازی‌های آسیایی بهانه تشکیل آن شد، ۶ شهریورماه به عنوان زمان جدید برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شد.

انتخاباتی که دیگر به تعویق نیفتاد

بعد از تعیین این زمان، اقدامات لازم برای تشکیل مجمع انتخاباتی در این زمان مقرر مانند تشکیل ستاد انتخابات، تعیین زمان نام‌نویسی از کاندیداها، ارسال دعوت‌نامه به اعضای مجمع، پیگیری ثبت نام و تأیید صلاحیت‌ نامزدها و…. انجام شد، اما در عین حال اقداماتی هم انجام نشد که نتیجه آن می‌توانست دستاویزی جدید برای لغو دوباره انتخابات شود، اما برگزاری نشست‌های محرمانه میان افرادی که در انتخابات کمیته ملی المپیک ذینفع هستند، پیش‌بینی‌ها برای تعویق دوباره این انتخابات را به حداقل ممکن رساند، طوری که در واپسین روزها چرخش مصلحتی به سمت برگزاری انتخابات انجام شد.

دقیقا بعد از این تغییر زاویه و تاکید بر برگزاری انتخابات بود که مجمع فوق‌العاده فدراسیون بدمینتون رأی به ادامه حضور محمدرضا پوریا به عنوان رئیس تا بعد از انتخابات کمیته ملی المپیک داد تا از این حیث خللی در ترکیب مجمع و اعضای المپیکی آن ایجاد نشود. بعد از آن هم اعلام عمومی و رسمی فهرست اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای حضور در مجمع انتخاباتی تیر نهایی بود برای تاکید بر برگزاری انتخابات، اگرچه با سه روز تاخیر نسبت به زمان مورد تاکید در آیین‌نامه اجرایی انتخابات انجام شد.

نام رئیس بعدی مشخص است؟

پنجاه و یکمین مجمع کمیته ملی المپیک از ساعت ۱۴ روز یکشنبه با حضور وزیر ورزش در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. اولین و مهم‌ترین رأی‌گیری در این مجمع برای تعیین رئیس انجام می‌شود. فرد منتخب یازدهمین رئیس کمیته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حساب می‌آید. از سال ۱۳۵۸ تا به امروز ۱۰ نفر ریاست کمیته ملی المپیک را عهده‌دار بوده‌اند که البته از میان آنها مصطفی هاشمی طی سه دوره متصدی بوده است.

در چنین شرایطی شایعات حکایت از ریاست محمود خسروی‌وفا در انتخابات کمیته المپیک دارد؛ رئیس کمیته ملی پارالمپیک که سالیان بسیار در امر ورزش فعالیت داشته، حالا در انتخابات کمیته المپیک حضور دارد و باید دید در نهایت به این عنوان می‌رسد یا خیر. او برای ریاست کمیته با فضل‌الله باقرزاده، مهدی علی‌نژاد و مجید شایسته رقابت خواهد کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.