افزایش ۲۳ درصدی آمار غرق شدگان دریا

۷۶ ایرانی از آغاز طرح دریا تاکنون در آبهای ساحلی مازندران غرق شده اند.

به گزارش شهروند آنلاین، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۷۶ نفر از آغاز طرح دریا تاکنون در دریای مازندران غرق شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه ۷۲ نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند، افزود: ۷۵ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند.

او گفت:بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان‌های نوشهر با ۱۳، محمود آباد با ۱۱، بابلسر و عباس آباد هر کدام با ۸ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهرستان‌های جویبار و بهشهر بدون فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود:بر اساس آمار‌ها بیشترین ماه که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۳۷، تیر با ۲۹، خرداد با ۸ و شهریور با ۲ مورد به ثبت رسید.

عباسی گفت:بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۷ مورد هستند و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۲۲ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۱۱ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: بیشتراین افراد با وجود توصیه‌ها و هشدار‌های مکرر، محدوده‌های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: بیشتر غرق شدگان از قشر جوان، غیر بومی و مسافر هستند که به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.