این لیگ را دوست داریم

لیگ بیست و دوم فوتبال با جذابیت‌ها و آمارهای خارق‌العاده

لیگ برتر فوتبال در شرایطی سومین هفته خود را نیز پشت سر گذاشت که جذابیت مسابقات هواداران را به وجد آورده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی دنبال می‌شود که به نظر می‌رسد مسابقات امسال با فصول گذشته یک فرق عمده کرده است؛ بالا رفتن آمارهای گلزنی و البته جذاب‌تر شدن بازی‌ها نشان از تفاوت لیگ امسال با سال گذشته دارد.

اگرچه مسائل حاشیه‌ای نیز مزید بر علت شده تا علاقه‌مندان به فوتبال از لیگ بیست و دوم بیشتر لذت ببرند، اما از بعد فنی نیز می‌توانیم به موضوعات مختلفی توجه کنیم. حالا با گذشت 3 هفته از رقابت‌ها هرگز نمی‌شود اظهار نظری درباره قهرمان، کاندیداهای کسب سهمیه آسیایی، همچنین نامزدهای سقوط به دسته اول کرد و شاید اولین‌بار است که بعد از مدت‌ها شاهد چنین شرایطی هستیم.

بازی‌هایی که قابل پیش‌بینی نیست

یکی از ویژگی‌های بارز لیگ امسال غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. شاید در هیچ مسابقه‌ای نتوان تیمی را از قبل برنده دانست و همین مساله جذابیت مسابقات را بالاتر می‌برد. در همین هفته سوم، سپاهان با گل در سیرجان از گل‌گهر پیش بود، اما برنده نشد و بازی به تساوی رسید. در اهواز همین اتفاق برای فولاد رخ داد و دو بر صفر پیش افتاد، اما در ادامه بازی مساوی شد و البته که فولاد در ثانیه‌های پایانی گل برتری را زد و 3 امتیاز گرفت.

از این دست اتفاقات در 3 هفته ابتدایی کم نداشته‌ایم. بازی‌هایی که نتایج عجیبی در آنها رقم خورده و نشان‌دهنده قدرت و برنامه‌ریزی فوق‌العاده همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر است.

گل‌های زده بی‌نظیر است

تا اینجای مسابقات لیگ برتر 24 بازی برگزار شده و در مجموع 48 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که این آماری فوق‌العاده محسوب می‌شود. نکته جالب‌تر اینکه آمار گلزنی در مسابقات هر هفته رو به پیشرفت بوده است. در هفته اول لیگ برتر شاهد 14 گل بودیم، در هفته دوم 15 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و در هفته سوم 19 بار شاهد گلزنی تیم‌های مختلف بودیم.

به عبارت بهتر، در 24 بازی، 48 گل به ثمر رسیده که میانگین 2 گل در هر بازی را تا اینجای لیگ به ما نشان می‌دهد؛ آماری که نسبت به فصول گذشته بسیار بهتر است و قطعا همین موضوع بر جذابیت رقابت‌ها افزوده است.

چند اتفاق ویژه در لیگ برتر

با پایان هفته سوم لیگ برتر، برخی اتفاقات ویژه‌ هم روشن شد. سپاهانِ صدرنشین به همراه 5 تیم دیگر هنوز طعم باخت را نچشیده‌اند. گل‌گهر، فولاد، پرسپولیس، ذوب‌آهن و مس رفسنجان تیم‌هایی هستند که بدون باخت راهی هفته چهارم شدند.

همچنین پنج تیم همچنان در پایان هفته سوم بدون برد هستند. ذوب آهن، مس رفسنجان، نساجی، تراکتور و ملوان پنج تیمی هستند که کسب اولین برد را به هفته‌های بعد موکول کردند.

مس رفسنجان و ذوب آهن با کسب سه مساوی در سه بازی نخست فصل، اسم‌های مشترک دو لیست تیم‌های بدون برد و باخت لیگ بیست و دوم به حساب می‌آیند. آنها که این هفته مقابل هم قرار گرفتند و مساوی کردند، تا اینجای فصل نه باخته‌اند و نه برده‌اند، بلکه سه مساوی و سه امتیاز کسب کرده‌اند.

میزبانی‌ها رنگ واقعیت گرفت

اگرچه در هفته اول لیگ برتر ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها ممنوع بود و همین مساله نارضایتی‌هایی پدید آورد، اما در دو هفته گذشته دوباره هواداران فوتبال موفق شده‌اند به ورزشگاه بروند و بازی‌های تیم محبوب‌شان را از نزدیک تماشا کنند. بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها بر جذابیت مسابقات اضافه کرده و باعث شده جو ورزشگاه‌ها بسیار بهتر از قبل باشد. از طرفی، تیم‌های میزبان نیز با استفاده از ظرفیت تماشاگران خود بهتر از امتیاز میزبانی استفاده می‌کنند.

زنان لیگ برتر را جذاب‌تر کردند

اتفاق ویژه مسابقات لیگ برتر بدون تردید ورود زنان به ورزشگاه‌ها بوده است. در بازی استقلال و مس کرمان 500 بلیت به بانوان اختصاص یافت و آنها توانستند آزادانه وارد ورزشگاه شوند. این رویه قرار است ادامه پیدا کند و قطعا با حضور زنان جو استادیوم‌ها نیز بهتر خواهد شد.

حضور بانوان در 6+2 ورزشگاه کشور

حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای مسابقه استقلال و مس کرمان این امید را به وجود آورده که چنین مساله‌ای به سایر ورزشگاه‌های کشور هم برسد. از این رو، سازمان لیگ فوتبال در تلاش است بعد از حضور تمرینی زنان در آزادی که به خوبی انجام شد، این موضوع را به سایر شهرها تعمیم بدهد. حالا به نظر می‌رسد برخی ورزشگاه‌های دیگر در شهرستان‌ها نیز مشکلی برای پذیرایی از زنان با توجه به امکانات سخت‌افزاری‌شان ندارند.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، لیست ورزشگاه‌هایی را که می‌توانند پذیرای زنان باشند، اعلام کرد. او گفت: «استادیوم‌های شهدای فولاد، نقش جهان، فولادشهر، گل‌گهر سیرجان و امام رضا(ع) بهترین ورزشگاه‌هایی هستند که می‌توانند پذیرای بانوان باشند.»

رئیس کمیته مسابقات افزود: «همچنین 2 استادیوم نوساز مس کرمان و مس رفسنجان اگر وارد مدار مسابقات شوند، از بهترین‌ها برای میزبانی بانوان و آقایان هستند.»

بر این اساس، احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود که 7 ورزشگاه مذکور به همراه ورزشگاه آزادی بتوانند از زنان تماشاگر فوتبال هم میزبانی کنند.

امید به آینده روشن لیگ فوتبال

در چنین فضایی همه امیدوارند لیگ برتر ایران بتواند در آینده شرایط بهتری را نیز تجربه کند. هر وقت تب فوتبال در ایران داغ بوده، اتفاقات خوبی رخ داده و حالا در سال منتهی به جام جهانی به نظر می‌رسد این تب در جامعه داغ باقی بماند. قطعا بازیکنان نیز با انگیزه زیاد کارشان را جلو می‌برند و همین مساله شرایط را جذاب‌تر هم خواهد کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.