این زن‌های بزن‌بهادر محبوب

مردم در وی‌او‌دی‌ها چه فیلم‌هایی می‌بینند؟!

در فهرست ده فیلم پربیننده تاریخ نتفلیکس فیلم‌هایی که درباره قهرمانان زن ساخته شده‌اند جایگاه بالایی دارند. منتقدی در این زمینه به شوخی نوشته که همه این روزها قهرمان زن می‌خواهند!

پولاد امین: ده فیلم پربیننده تاریخ نتفلیکس اعلام شد. این سرویس استریم  ادعا می‌کند که فیلم‌هایی که درباره قهرمانان زن ساخته شده‌اند، در ماه‌های اخیر بیشتر از دیگر فیلم‌ها بیننده داشته‌اند. البته نت‌فلیکس در محاسبه‌ بینندگان هر فیلم کسانی را که تنها دو دقیقه از فیلم‌ها و سریال‌ها را تماشا کرده‌اند به عنوان بیننده در نظر می‌گیرد، بنابراین آمار ارائه شده از سوی این شبکه ممکن است کمی غیرواقعی به نظر برسد. هرچند مشخص نیست که چند مشترک این فیلم‌ها را به صورت کامل نگاه کرده‌اند، اما به هر حال فهرست شامل فیلم‌هایی است که بیشترین جذابیت را برای مخاطبین داشته‌اند. فیلم‌هایی که آثاری از مارتین اسکورسیزی و مایکل بی هم در میان‌شان وجود دارد. نکته دیگر این‌که تنها بینندگان چهار ماه اول انتشار این فیلم در این جدول مدنظر قرار گرفته است.

پربیننده‌ترین فیلم‌ها

فهرست پربیننده‌ترین فیلم‌های نت‌فلیکس هر از چندی به روز می‌شود و فیلم‌های جدیدی به این فهرست راه می‌یابند و صدر جدول نیز با تغییر در تعداد بینندگان فیلم‌ها دستخوش تغییر می‌شود. در آخرین به‌روز رسانی فهرست پربیننده‌ترین فیلم‌های نت‌فلیکس اعلام شده که چهار فیلم که در سال جاری منتشر شده‌اند، به فهرست ۱۰ فیلم پربیننده تاریخ نتفلیکس اضافه شده‌اند.

رده‌ اول پربیننده‌ترین فیلم‌های نت‌فلیکس متعلق به فیلم «آزادسازی» است که ۹۹ میلیون بیننده دارد. این فیلم به کارگردانی سم هارگریو و بازی کریس همسورث و گلشیفته فراهانی در آوریل گذشته منتشر شده و در تمام این ماه‌ها پرمخاطب بوده.

در رده‌های بعدی هم «قفس پرنده» با بازی سندرا بولاک که کریسمس سال ۲۰۱۸ منتشر شدة، در چهار هفته‌ اول 89 میلیون بیننده داشته و تعداد بینندگان «محرمانه اسپنسر» هم ۸۵ میلیون نفر ثبت شده است.

رده چهارم پربیننده‌ترین فیلم‌های تاریخ نت‌فلیکس به فیلم «شش طبقه زیرزمین» رسیده که با کارگردانی مایکل بی و بازی پیمان معادی ماه‌هاست جزو فیلم‌های پرمخاطب به شمار می‌آید. «گارد کهن»، «انولا هلمز»، «پروژه قدرت»، «معمای قتل» و «غرفه بوسه 2» در جایگاه‌های بعدی هستند. «معمای قتل» با بازی آدام سندلر و جنیفر انیستون در این میان ۷۳ میلیون بیننده داشته.

در جایگاه دهم فهرست هم شاهکار مارتین اسکورسیزی، «ایرلندی» ایستاده. این فیلم که سال گذشته ۱۰ نامزدی اسکار کسب کرد، با ۶۴ میلیون بیننده ماه‌های متمادی است که در میان ۱۰ فیلم برتر حضور دارد. نت‌فلیکس برای تولید این فیلم بیش از ۱۵۰ میلیون دلار هزینه کرده است. البته نت‌فلیکس نگفته که چند نفر از ۶۴ میلیون بیننده ثبت‌شده، این فیلم ۲۰۹ دقیقه‌ای اسکورسیزی را به صورت کامل دیده‌اند!

آپدیت مداوم

سایت “سی‌نما” در این مورد گزارش داده که آخرین بار فهرست ده فیلم پربیننده تاریخ نت‌فلیکس در ماه ژوئیه رسانه‌ای شده بود، که در آن زمان چهار فیلم جدید «آزادسازی»، «محرمانه اسپنسر»، «پلتفرم» و «خانم اشتباهی» به فهرست راه پیدا کرده بودند. حالا پس از گذشت تنها سه ماه، نه تنها بیشتر آن فیلم‌ها در فهرست فیلم‌های پربیننده راه یافته‌اند، که در کل بیش از ۵۰ درصد فهرست را فیلم‌هایی تشکیل می‌دهند که در سال ۲۰۲۰ عرضه شده‌اند. فیلم‌هایی مانند «گارد کهن»، «انولا هلمز»، «غرفه بوسه ۲» و «پروژه قدرت که همگی پس از پربیننده شدن در چهار هفته‌ اول انتشار به این فهرست راه‌ پیدا کرده‌اند.

پربیننده‌های خود نتفلیکس

اما علاوه بر فیلم‌هایی که از این سامانه پخش می‌شوند، نتفلیکس یک سری محصول اریژینال هم دارد که در میان این فیلم‌ها فیلم‌های «انولا هلمز» و «گارد کهن» جزو پربیننده‌ترین فیلم‌های نت‌فلیکس در سال ۲۰۲۰ بوده‌اند.

بنا بر اعلام سایت رسمی نت‌فلیکس، فیلم «گارد کهن» که از کتاب‌های مصور اقتباس شده، با 78 میلیون بیننده پربیننده‌ترین فیلم اریژینال شبکه در طول سه ماه گذشته بوده. اکشن ماجراجویانه «انولا هلمز» و فیلم «پروژه قدرت» نیز با ۷۶ و ۷۵ میلیون بیننده در رده‌های بعدی نشسته‌اند. «غرفه بوسه ۲» نیز ۶۶ میلیون بیننده داشته است. ورود این فیلم‌ها به جدول ده فیلم پربیننده باعث شده فیلم‌های «مرز سه‌گانه»، «خانم عوضی»، «پلتفرم» و «قرار بی‌نقص» از جدول خارج شوند.

پربیننده‌های مستند

در گزارش اخیر نت‌فلیکس هم‌چنین به این موضوع اشاره شده که فیلم «قتل آمریکایی: خانواده همسایه» از ابتدای تاسیس نتفلیکس تا همین امروز پربیننده‌ترین مستند این شبکه بوده است. این مستند جنایی در چهار هفته‌ اول انتشار با ۵۲ میلیون بیننده در میان تمام عناوینی که تحت عنوان مستند منتشر شده‌اند، رکوردار است. مستند «معضل اجتماعی» نیز با ۳۸ میلیون بیننده جایگاه دوم را کسب کرده است.

در گزارش شبکه نت‌فلیکس هم‌چنین به این موضوع اشاره شده که سریال «کبرا کای» در ماه اول انتشارش (که در ۲۸ آگوست آغاز شد) ۵۰ میلیون بیننده داشته است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.