اجازه آپدیت سامسونگ به گوشی‌های قدیمی‌

کمپانی سامسونگ صدها میلیون گوشی تلفن همراه قدیمی با قدمت بالای 5 سال را آپدیت کرد

صدها میلیون گوشی گلکسی سامسونگ که بخشی از آنها مربوط به بازه زمانی سال 2014 تا 2018 هستند، به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سامسونگ چند وقت پیش تعدادی از گوشی‌هایی را که از رده خارج شده بودند، آپدیت کرد. این شرکت حالا آپدیت دیگری را این بار برای میلیون‌ها موبایل از سری گلکسی منتشر کرده که ظاهرا مشکلی مربوط به سرویس GPS را برطرف می‌کند.

به گزارش وب‌سایت GalaxyClub، این به‌روزرسانی مشابه به‌روزرسانی دیگری که برای گلکسی نوت 8، گلکسی S7 و گلکسی S8 منتشر شده بود، مشکلی را حل می‌کند که مربوط به ارتباطات و پایداری GPS است. البته خود سامسونگ هنوز جزئیاتی را درباره علت انتشار این آپدیت‌ها منتشر نکرده اما این احتمال هم مطرح است که یک نقص امنیتی پیدا شده باشد که نیازمند برطرف‌سازی بوده است.

نکته مهم درباره این آپدیت، انتشار آن برای صدها میلیون موبایل است. یکی از این دستگاه‌ها گلکسی آلفا نام دارد که تاریخ عرضه آن به سپتامبر سال 2014 برمی‌گردد. این گوشی اولین تلفن هوشمند سامسونگ بود که طراحی بیرونی پریمیوم‌تری را با فریم سخت آلومینیومی عرضه کرد.

به خاطر داشته باشید که این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری از جدیدترین وصله‌های امنیتی بهره نمی‌برند. با این حال، برای برخی دستگاه‌ها مثل سری گلکسی S6 گفته شده که بهینه‌سازی‌های مربوط به پایداری، رفع باگ‌ها و بهبود عملکرد گوشی هم در این به‌روزرسانی گنجانده شده است.

این آپدیت به‌صورت خودکار از بخش Settings دستگاه‌ها قابل دریافت است. اما اگر بخواهید می‌توانید فایل‌های فرم‌ور رسمی را به‌صورت دستی دانلود و آن‌ها را از طریق کامپیوتر نصب کنید. ظاهرا اکثر دستگاه‌هایی که برای آن‌ها آپدیت منتشر شده، مربوط به بازه زمانی 2014 تا 2018 هستند.

در دنیای ios، اپل هم اخیرا یک آپدیت امنیتی را برای آیفون‌های قدیمی از جمله مدل‌های 6S که در سال 2015 معرفی شده بودند، منتشر کرد. این که می‌بینیم تولیدکنندگان همچنان به فکر محصولات قدیمی خود هستند، اتفاق خوبی است، چرا که بسیاری از کاربران تا سال‌ها دستگاه‌های خود را عوض نمی‌کنند و ارتقای سطح امنیت آن‌ها می‌تواند اقدام بسیار مفیدی باشد./دیجیاتو

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.