تکریم ارباب‌رجوع و استرداد 3 هزار میلیارد تومان مالیات

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان‌دهنده تکریم ارباب‌رجوع است.

به گزارش شهروند آنلاین، دکتر داود منظور در نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، گفت: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده صورت گرفت، استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده به‌شدت سرعت گرفت.

او با اشاره به اینکه تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان‌دهنده تکریم ارباب‌رجوع است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش‌افزوده به فعالان اقتصادی استرداد شده بود که در سال ۱۴۰۰، به هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: با ارسال بخشنامه‌ای به کلیه ادارات کل امور مالیاتی اعلام کردیم درصورتی‌که یک فعال اقتصادی شایسته استرداد است، باید این استرداد در زمان‌بندی خودش انجام شود و نتیجه این رویکرد جدید این شد که تنها در چهارماهه نخست امسال، حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان به مؤدیان استرداد مالیات صورت گرفته است.

دکتر منظور تأکید کرد: چنانچه مؤدیان گلایه‌مندی در خصوص عملکرد سازمان در زمینه استرداد مالیاتی دارند، موضوع را از طریق سامانه سوت زنی سازمان جهت رسیدگی مطرح کنند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.