بازدیدمسئولان از پروژه‌های ارتباطی ایرانسل در نیشابور

نمایندۀ مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر نیشابور، با بازدید از عملیات اجرایی پروژۀ فیبرنوری ایرانسل در نیشابور، در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش شهروند آنلاین از روابط عمومی ایرانسل، ظهر شنبه ۵ شهریورماه ۱۴۰۱، همزمان با هفته دولت، احسان ارکانی، نمایندۀ مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان،در مجلس شورای اسلامی، سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور، داوود کمیلی‌پور رئیس و محمدکاظم صادقی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور، به همراه تنی چند از مدیران محلی و اصحاب رسانه، از پروژه‌های ارتباطی ایرانسل در این شهر بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفتند.

عملیات اجرایی شبکۀ فیبرنوری شهری نیشابور که با مشارکت ایرانسل و شهرداری این شهر، در مجموع با ۳۱ کیلومتر طول و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، از ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شد، هم اکنون ۶ کیلومتر پیشرفت داشته است. همچنین به منظور پیشرفت توسعهٔ ارتباطی ایرانسل در نیشابور از مجموع ۷ سایت ارتباطی در حال تأسیس، دو سایت ارتباطی طی ماه جاری به مرحله راه‌اندازی خواهند رسید.

در این مراسم، احسان ارکانی نمایندۀ مردم نیشابور در مجلس، ضمن تشکر از تلاش‌های ایرانسل در جهت افزایش پوشش اینترنت پرسرعت همراه برای مردم این شهر، آمادگی و مساعدت مجلس در جهت تامین زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ارتباطی به وسیلۀ وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات را اعلام کرد.

همچنین در این بازدید، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور از توجه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به توسعه زیرساخت‌های شهر و شهرداری هوشمند، تشکر و قدردانی کردند. سید حسن میرفانی شهردار نیشابور با اعلام قول مساعد شهرداری برای تخصیص اماکن شهری در جهت احداث سایت‌های ارتباطی تلفن‌همراه، از توسعۀ همکاری‌های ایرانسل و شهرداری نیشابور استقبال کرد. همچنین در این مراسم داوود کمیلی‌پور رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور، با اعلام استقبال از سرمایه‌گذاری ایرانسل در تأمین زیرساخت‌های ارتباطی این شهر، از آمادگی شهرداری برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک خبر داد.

احداث شبکۀ فیبرنوری، یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعۀ فناوری‌های نوین ارتباطی، از جمله خدمات شهر هوشمند است. هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است. به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی دارد و یکی از مشوق‌های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه‌ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت‌ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان کرده است.

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا،‌ همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی کمک شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته‌اند تا ۲۰ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهند.

مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری نیز از دیگر دغدغه‌های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند مورد توجه قرار گرفته است. استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه‌ای حوادث و تصادفات، پیش‌بینی تغییرات الگوی ترافیکی و… همگی از کارکردهای این سامانه محسوب می‌شوند.

در همین رابطه، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تاکنون توانسته است پروژه‌های متعدد مرتبط با فیبرنوری و توسعۀ خدمات شهر هوشمند را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، شیراز، اهواز، اراک، ارومیه، بندرعباس، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، انزلی، آمل، بابل، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، بستان‌آباد، ماهشهر، اندیشه، مشکین‌دشت، برازجان، صدرا و اسلامشهر، طراحی و اجرا کند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.