زنان پای ثابت استادیوم‌های فوتبال می‌شوند

تمجید فیفا از دولت ایران و گستردگی هواداران خانم در ورزشگاه‌های سراسر کشور

بازتاب‌های مثبت حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌های فوتبال سبب شده تا دولت مورد تمجید فیفا قرار بگیرد و البته مجوزهای دیگری نیز صادر شود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بدون تردید آزاد شدن ورود زنان به ورزشگاه‌ها و حضور 500 نفر از بانوان با خرید بلیت در ورزشگاه آزادی و تماشای بازی استقلال و مس کرمان، مهم‌ترین اتفاق ورزشی در روزهای گذشته بوده است.

ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطالبه عمومی جامعه از سال‌ها قبل بود که با حمایت‌های دولت به سرانجام رسید و اکنون در حال گستردگی است. بعد از حضور موفق و بدون مشکل زنان در ورزشگاه آزادی، حالا دولت ایران مورد تمجید فدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفته و البته قرار است حضور زنان به ورزشگاه‌های دیگر و مسابقات مختلف کشیده شود.

فیفا از دولت ایران تمجید کرد

فدراسیون جهانی فوتبال حضور زنان در ورزشگاه در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را مورد تمجید قرار داد.

رسانه دویچه وله در این‌باره نوشت: «بعد از سال‌ها بالاخره در لیگ فوتبال ایران شاهد حضور زنان در ورزشگاه بودیم و این اتفاق در جریان دیدار استقلال و مس کرمان رخ داد تا بانوان هوادار استقلال فرصت حضور در ورزشگاه را پیدا کنند.»

گزارش این رسانه معتبر به همین‌جا ختم نمی‌شود و فیفا در پاسخ به دویچه وله از حضور هواداران زن در ورزشگاه تمجید کرده است. فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده است: «از شنیدن اینکه به برخی از بانوان اجازه حضور در یک بازی لیگ فوتبال در تهران داده شد، خرسند است و از مسئولان فوتبال و دولت برای این اقدام در مسیر درست، تقدیر می‌کند.»

به نوشته دویچه‌ وله،‌ فدراسیون فوتبال ایران یک‌بار توسط فیفا به دلیل دخالت دولت در امور فوتبال تعلیق شد. اما این ممنوعیت که در سال ۲۰۰۶ اعمال شد، پس از چند هفته لغو شد. ممکن بود که بار دیگر فدراسیون فوتبال ایران با محرومیت دوم مواجه شود.

ورود زنان به سایر ورزشگاه‌ها با ظرفیت بیشتر

حالا با حمایت دولت و شخص رئیس‌جمهوری و معاون اول او، حضور زنان در ورزشگاه‌ها گسترده‌تر خواهد شد. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال، علاوه بر ورزشگاه آزادی، ورزشگاه‌های شهدای فولاد اهواز، نقش جهان اصفهان، فولاد شهر اصفهان، گل‌گهر سیرجان و امام رضا(ع) مشهد هم می‌توانند با توجه به امکاناتی که دارند از زنان فوتبال‌دوست پذیرایی کنند که در آینده‌ای نزدیک چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

حتی در رقابت‌های لیگ دسته اول نیز برخی تیم‌ها که ورزشگاه‌های استاندارد در اختیار دارند، می‌توانند زنان را به سکوها راه بدهند. نمونه بارز این اتفاق هم مس شهر بابک است که در لیگ یک از این پس میزبان زنان فوتبال‌دوست خواهد بود.

نکته مهم دیگر بیشتر شدن ظرفیت جایگاه زنان در ورزشگاه‌هاست. در بازی استقلال و مس کرمان فقط 500 بلیت به زنان هوادار تعلق پیدا کرد و البته برخی زنان که بلیت نداشتند هم از ابتدای نیمه دوم مجوز ورودشان صادر شد و در ابتدای نیمه دوم تعداد بانوان حدودا به 2 هزار نفر رسید.

حالا برای مسابقات بعدی این ظرفیت افزایش می‌یابد. به عنوان نمونه قرار است برای مسابقه پرسپولیس و صنعت نفت آبادان که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، 4 هزار بلیت به زنان اختصاص یابد و آنها بتوانند با ظرفیت بیشتری وارد استادیوم آزادی شوند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.