این خوراکی‌ها به ترک سیگار کمک می‌کنند

اگر قصد ترک سیگار را دارید برای انجام راحت‌تر این کار می‌توانید از برخی خوراکی‌ها کمک بگیرید

سیگار کشیدن نه تنها به ریه‌های شما آسیب می‌زند که برای اطرافیان هم مضر است. معمولا افراد سیگاری برای ترک این عادت دست بدامان قرص‌ها و آدامس‌های ترک سیگار می‌شوند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ در ادامه این مطلب به شما چند خوراکی را معرفی خواهیم کرد که به کمک آن‌ها می‌توانید با سیگار خداحافظی کنید.

شیر: مطالعات نشان می‌دهند که مصرف یک لیوان شیر درست قبل از کشیدن سیگار می‌تواند باعث شود فکر کنید سیگار طعم تلخی دارد و از کشیدن آن اجتناب کنید.

آجیل: گرسنگی می‌تواند باعث ایجاد هوس مصرف نیکوتین شود با خوردن آجیل‌های سرشار از فیبر محلول می‌توانید میل به سیگار کشیدن را کاهش دهید زیرا هضم را کُند می‌کند.

میوه‌های غنی از ویتامین ث: با گنجاندن میوه‌های حاوی ویتامین ث در رژیم غذایی می‌توانید نیاز خود به کشیدن سیگار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، زیرا این میوه‌ها هنگام کشیدن سیگار محرک مشابهی را ایجاد می‌کند و علاوه بر این، طعم تلخ مشابهی را در دهان باقی می‌گذارد که هنگام سیگار کشیدن بعد از نوشیدن شیر مصرف می‌کنید.

سبزیجات: علاوه بر شیر و مرکبات، برخی سبزیجات هم طعم وحشتناکی به سیگار می‌دهند. سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از: کرفس، هویج، کدو سبز، خیار و بادمجان. ثابت شده است که مصرف این سبزیجات در کاهش میل به نیکوتین بسیار موثر است.

پاپ کورن: هنگام ترک سیگار، ممکن است تمایل به مصرف میان وعده را دائم احساس کنید، عمدتا به این دلیل که دیگر نمی‌توانید دست و دهان خود را مشغول سیگار نگه دارید. اگر اشتهای شما زیاد شده است یا احساس می‌کنید نمی‌توانید غذا خوردن را متوقف کنید، پاپ کورن بخورید.

انگور: ممکن است بعد از ترک سیگار هوس خوردن شیرینی کنید. این بدان معنا نیست که به طور مرتب کوکی و شیرینی مصرف کنید. توصیه می‌شود به جای خوردن دسرهای فراوری شده، انگور بخورید زیرا شیرینی این میوه به کاهش میل به شکر کمک می‌کند.

آدامس: وقتی تمایل به سیگار کشیدن دارید، جویدن آدامس و نعناع می‌تواند دهان را مشغول کند به علاوه، جویدن آدامس و نعناع معمولاً بیشتر از کشیدن سیگار زمان می‌برد.

زنجبیل: زنجبیل علاوه بر مزایای بسیار خوبی که برای سلامتی دارد، میل به سوء مصرف نیکوتین را کاهش می‌دهد.

چای جینسینگ: برخی تحقیقات نشان می‌دهد که جینسینگ می‌تواند برای ترک اعتیاد به نیکوتین درمان مناسبی باشد زیرا ممکن است اثر دوپامین، یک انتقال‌دهنده عصبی در مغز را که با لذت همراه است و هنگام کشیدن دخانیات آزاد می‌شود، تضعیف کند. نوشیدن چای جینسینگ می‌تواند جذابیت سیگار را کاهش دهد و لذت آن را کمتر کند./بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.