ثبت نام ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز تا پایان مرداد

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش:

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه تا پایان مردادماه نزدیک به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در مدارس ثبت نام قطعی انجام داده اند، گفت: دانش آموزانی هم که ثبت نام آنان در این مقطع انجام نشده است جای نگرانی نیست و ثبت نام آنان انجام خواهد شد

به گزارش شهروند آنلاین؛ مجتبی هاشمی  درباره فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهارکرد: ثبت نام فرآیندی را طی کرده که بخشی برنامه ریزی برای هماهنگی بهتر معاونت‌ها و مراکز مرتبط با این حوزه و بخشی هم نظارتی است که بر حسن انجام کار بر فرآیند ثبت نام در سطح استان‌ها و مناطق داشته‌ایم.

وی افزود: بخشی از اختیارات مرتبط با ثبت‌نام دانش‌آموزان به استان‌ها، مناطق و ستادها در این زمینه تفویض شده است، بنابراین انتظار می رود که همانطور که تا کنون شرایطی را دنبال کرده اند که ثبت نام به سمت مطلوب پیش رود، گام‌های نهایی را هم بردارند و مراقب باشند که همه دانش آموزانی که پیش بینی شده در سطح استان ثبت نام کنند را در چرخه آموزش نگه دارند.

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی با شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: بخشی از دانش آموزانی که در سال اول ابتدایی هستند به دلیل پایه ورودی و فرآیندی که باید در ارتباط با پایگاه سنجش و سلامت طی می‌کردند، در حال حاضر مشغول انجام ثبت‌نام هستند که ثبت نام حدود ۳۰ درصد آنها اکنون قطعی و حدود۷۰ درصد پیش ثبت نام انجام دادند اما در فرآیند تکمیل پرونده در پایگاه‌های سنجش سلامت هستند.

هاشمی عنوان کرد: زمان ثبت‌نام دانش آموزان در دستورالعمل‌ها تا پایان مرداد ماه اعلام شده است، چراکه ثبت‌نام پایه برنامه‌ریزی برای همه فعالیت‌ها و دریافت آمار دانش آموزان برای کلاس بندی و ساماندهی نیروی انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه که در این میان اهمیت دارد این است که هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش خارج نماند، بنابراین ثبت نام دانش آموزانی که در این مقطع انجام نشده بازهم انجام می شود و نگرانی از این نظر وجود ندارد.

هاشمی یادآورشد: عملیات ثبت نام همچنان انجام می‌شود، اما عملکرد را تا ۳۱ مرداد ماه در نظر می گیریم که در نتیجه ارزیابی موثر واقع شود.
دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مبتنی بر مقررات ثبت‌نام در مقطع پیش از دبستان، دبستان و مقطع متوسطه به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در خرداد ماه ابلاغ شد.

بر اساس دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، برگزاری هر گونه آزمون با مصاحبه برای پذیرش دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و پایه هفتم در مدارس غیردولتی ممنوع است.

در دستورالعمل ثبت‌نام مدارس که با شعار «ثبت‌نام مطلوب، نظارت همگانی، نصیب برابر آموزشی» از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش به مدیران‌کل استان‌ها ابلاغ شده، آمده است که در سال جاری مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان رئیس ستاد ثبت‌نام مرکزی معرفی می‌شود و تمام اعضای ستاد ثبت‌نام در سطوح استانی و منطقه‌ای موظف‌ هستند در برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرای فرایند ثبت‌نام مشارکت کنند.

کارگروه نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان  نیز با سازماندهی گروه‌های نظارت و استفاده حداکثری از ظرفیت استانی و منطقه‌ای به منظور بازرسی ۱۰۰ درصدی مدارس و نظارت مستمر بر فرایند ثبت نام تشکیل خواهد شد.

همچنین لازم است حقوق دانش‌آموزان و والدین در موضوع ثبت‌نام نظیر عدم دریافت وجوه غیرمجاز، زمان و محدوده‌بندی ثبت‌نام به نحو مقتضی از طریق تولید محتوای مناسب، نصب اطلاعیه در محل ثبت‌نام، انجام مصاحبه‌های خبری  اطلاع‌رسانی شود.

به منظور جلوگیری از بازماندگی تحصیلی، در جذب حداکثری لازم‌التعلیمان دوره ابتدایی و پیگیری ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه اقدام مؤثر انجام شود.

به منظور رعایت بهداشت و حفظ سلامت دانش‌آموزان، والدین و همکاران در طول فرایند ثبت‌نام، اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در محل ثبت‌نام ضروری است.

جهت تسهیل ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی و اتباع خارجی در چارچوب ضوابط و مقررات اعلامی، هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها صورت گیرد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.