اتصال ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات تا پایان هفته

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح ده‌ها پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: در این هفته حدود ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، مرکز البرز، عیسی زارع پور روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از ۶ پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز افزود: فردا سه شنبه برنامه افتتاح رسمی ده‌ها پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعاتی را در کشور داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در استان البرز اشاره کرد که از فردا واگذاری پورت پر سرعت در این زمینه آغاز می‌شود.

زارع پور به افتتاح ده‌ها طرح مخابراتی هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این طرح‌ها راه اندازی تعداد زیادی سایت پنج جی و دیگرطرح‌ها است که فردا اعلام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز در منطقه ویژه پیام افتتاح چند خط تولید و محصولات جدید شرکت‌های داخلی را داشتیم که عمدتا تجهیزات ارتباطی و مخابراتی اعم از تولید سوئیچ، مودم و دستگاه‌های ریپیتر برای اپراتور‌های همراه و همچنین شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه است که در زمان حاضر تولیدات آن‌ها به صورت مونتاژ است که امیدوارم با حمایت‌هایی که می‌شود طراحی و تولید نیز در این شرکت‌ها داخلی شود.

زارع پور با بیان این که ظرفیت‌های خوبی در کشور برای تولید تجیهزات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده ادامه داد: اگر خوب کار کنیم قابلیت صادرات هم وجود دارد و اکنون تعداد زیادی از شرکت‌ها صادرات به خارج از کشور در حوزه تجهیزات مخابراتی دارند.

او افزود: منطقه ویژه پیام با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند به یک از قطب‌های اقتصاد دیجبتال در کشور تبدیل شود که هم نیاز کشور را برطرف و هم محصولات با تراز صادراتی تولید و مساله اشتغال را در استان البرز در فناوری پایه حل کند.

زارع پور در عین حال گفت: نگاه و راهبرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه پر سرعت و باکیفیت و امن برای مردم است و در این زمینه تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا اتفاق بیفتد؛ مهمترین رویدادی که باید برای ارتقای سرعت شبکه باید اتفاق بیفتد بحث طرح فیبر نوری منازل کسب و کارهاست که به خانه‌ها و ادارات فیبر نوری ببریم که نامحدود است و سرعت اینترنت چند صد برابر خواهد شد.

او به افتتاح این پروژه در روز سه شنبه در ۲ استان دیگر کشور اشاره کرد و افزود: مردم در این استان‌ها سرعت‌های چند صد مگابایتی بر ثانیه را تجربه می‌کنند. با این کار شبکه تلفن همراه هم ارتقا می‌یابد، چون پیش زمینه اینترنت نسل پنجم این است که فیبر نوری تا پای آنتن‌ها و بی تی اس‌ها برود و عملا فیبر در همه جای شهر گسترده می‌شود.

زارع پور اضافه کرد: این کار زمان بر است و در عین حالی که کار‌های کوتاه مدتی برای ارتقای کیفیت شبکه انجام می‌دهیم این طرح بنیادی نیز انجام و تا پایان دولت سیزدهم برای حداقل ۸۰ درصد خانواده‌ها فیبر نوری اجرایی می‌شود.

او درخصوص خدمات به زائران اربعین حسینی و تقویت اینترنت تلفن‌های همراه آنان نیز گفت: ستاد ویژه‌ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اربعین راه اندازی شده و تمام ظرفیت‌ها امسال برای اولین بار در فناوری اطلاعات پای کار آمده است. در حوزه ارتباطات تقویت شبکه تلفن همراه در مسیر‌های منتهی به مرز و خود مرز‌ها با سایت‌های سیار اپراتور‌های همراه فراهم می‌شود.

او افزود: در یکی از مرز‌ها که بیشترین جمعیت را دارد تجهیزاتی قرار است نصب شود که همزمان برای هزار نفر اینترنت رایگان بدهد و این اقدام در مرز مهران صورت می‌گیرد.

زارع پور گفت: در کشور عراق نیز با توافق‌های صورت گرفته در مسیر نجف تا کربلا تعداد زیادی ایستگاه اینترنت رایگان توسط اپراتور‌های عراقی مستقر می‌شود. در حوزه فناوری اطلاعات هم تلاش می‌شود سرویس‌های جدیدی برای مردم راه اندازی شود.

او افزود: یکی از پیام رسان‌ها سرویس اعلام موقعیت بدون نیاز به اینترنت را نیز راه اندازی کرده است. همچنین برای مسیریابی در عراق با وسیله شخصی و مسیر نجف تا کربلا اطلاعات موکب‌ها و اطلاعات مورد نیاز مردم توسط مسیریاب‌ها عرضه می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.