از چالش‌های «عصر جدید» تورم در جهان تا تبعیض در تشخیص سرطان

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 29 آگوست 2022

«سیاست‌گذاران درباره مقابله با چالش‌های عصر جدید تورم هشدار دادند» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز در روز دوشنبه، 29 آگوست 2022 است. گاردین هم در گزارش اصلی خود گفته «بیماران سرطانی سیاهپوست و آسیایی در بریتانیا برای تشخیص، بیشتر در انتظار می‌مانند». واشینگتن‌پست گزارش داده: «با افزایش ناسیونالیسم، ترکیه مقابل پناهندگانی که زمانی از آنها استقبال می‌کرد، می‌ایستد».

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، گاردین و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

«سیاست‌گذاران درباره مقابله با چالش‌های عصر جدید تورم هشدار دادند» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. در این گزارش آمده: «برخی از مقامات برجسته اقتصادی جهان هشدار داده‌اند که بانک‌های مرکزی با چالش‌برانگیزترین چشم‌انداز اقتصادی برای چندین دهه‌ روبه‌رو هستند و مقابله با تورم بالا در سال‌های آینده دشوارتر خواهد بود.» این روزنامه می‌گوید که در گردهمایی ایالت وایومینگ آمریکا، مقامات از جمله رئیس بانک جهانی گفتند اقتصاد جهانی وارد دوره جدیدی می‌شود که در آن ابزارهای معمول سیاست و کاردانی برای مقابله با تورم مناسب نیست.

تصویر اصلی با عناوین «سیل مرگبار»؛ «تلفات پاکستان بیش از 1000 تن» توضیح داده: «مردی دیروز پس از بارش‌های سنگین مونسون در منطقه چارسادا در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان در حال راندن قایقی است که از به هم بستن چند تخته درست شده است. مقامات تخمین می‌زنند تا کنون بیش از 1000 نفر در سیل‌های اخیر پاکستان جان باخته‌اند.»

گاردین

«فاش شد: بیماران سرطانی سیاهپوست و آسیایی برای تشخیص، بیشتر منتظر می‌مانند» عنوان گزارش اصلی گاردین است که در آن آمده: «سیاهپوستان و آسیایی‌ها نسبت به سفیدپوستان برای تشخیص سرطان بیشتر در انتظار می‌مانند، چنانکه دیده شده برخی 6 هفته بیشتر منتظر مانده‌اند.» این روزنامه گزارش می‌دهد که داده‌های خدمات بهداشت ملی انگلیس (NHS) نشان می‌دهد سیاهپوستان و آسیایی‌ها در انگلیس در 6 مورد از هر هفت مورد بررسی‌شده، بیشتر از سفیدپوستان برای تشخیص سرطان منتظر می‌مانند. گاردین این نابرابری را نگران‌کننده می‌خواند و می‌گوید برای درک اینکه چه چیزی باعث آن شده است، اقدامات جدی لازم است.

واشینگتن‌پست

«با افزایش ناسیونالیسم، ترکیه مقابل پناهندگانی که زمانی از آنها استقبال می‌کرد، می‌ایستد» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است که در آن آمده: «افزایش احساسات ضد مهاجرتی در سال گذشته در ترکیه حملات مرگبار به پناهجویان و یورش به محله‌های مهاجران را در پی داشته است؛ چرخشی خطرناک برای ترکیه که زمانی به استقبال از مردم سوریه افتخار و حداقل 4 میلیون پناهجو را میزبانی می‌کرد؛ بیش از هر کشور دیگری در جهان. این خشم مردمی است که از بدتر شدن بحران اقتصادی عصبی‌اند و با شنیدن ادعاهایی مبنی بر اینکه مهاجران در حال تغییر چهره و هویت ترکیه هستند، ناآرام و بی‌قرار.»

تصویر اصلی واشینگتن‌پست هم سیل پاکستان را نشان می‌دهد با این تیتر: «در حالی که سیل در پاکستان ادامه دارد، تا کنون بیش از 1000 نفر جان باخته‌اند».

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.