ترجیح مقتدی صدر بر کناره‌گیری سیاسی

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از کناره‌گیری خود از عرصه سیاسی این کشور خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، رهبر جریان صدر عراق امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌‎ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند.

او در این بیانیه افزود: «من اعلام می کنم که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهم کرد و از اکنون به طور کامل از عرصه کناره‌گیری می‌کنم و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را می بندم».

همزمان “صالح محمد العراقی” منتشر کننده مواضع مقتدا صدر که از او در عراق به عنوان “وزیر صدر” یاد می شود، فعالیت خود در شبکه های اجتماعی را متوقف کرد و در حساب او در شبکه های اجتماعی توئیتر و تلگرام عبارت «مغلق» (بسته شده) درج شده است.

در همین حال، براساس برخی گزارش ها کمیته ویژه تجمع های جریان صدر نیز فعالیت خود را به حالت تعلیق در آورد.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر پیش از این نیز از عرصه سیاست کناره گیری کرد اما سپس به عرصه سیاسی بازگشت.

مقتدی صدر در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۲ یکبار از عرصه سیاست کناره گیری کرده بود. رهبر جریان صدر در همان زمان در بیانیه ای اعلام کرد که به طور کامل از عرصه سیاسی کناره گیری کرده و تمامی دفاتر این جریان اعم از سیاسی، دینی و اجتماعی را بسته است.

او در این بیانیه بر عدم دخالت جریان صدر در امور سیاسی تاکید و اعلام کرده بود که این جریان از این پس در داخل دولت و خارج آن و همچنین در پارلمان عراق سمتی ندارد.

در این بیانیه گفته شده بود که کناره گیری مقتدی صدر برای حفظ آبروی خاندان صدر و دور ماندن نام آنها از هر اتهام فسادی که تاکنون در عراق رخ داده یا در آینده با نام این دفاتر در داخل و خارج عراق رخ خواهد داد، صورت گرفته است.

مقتدا صدر در ۲۴ تیر ماه سال ۱۴۰۰نیز انصراف فراکسیون “سائرون” وابسته به جریان صدر را از شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق اعلام کرده بود.

صدر در همان تاریخ در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی آینده شرکت نمی‌کند و از تمامی شرکت کنندگان در آن و دولت سلب اختیار می‌کند.

مقتدی صدر اما اوایل شهریور ماه سال ۱۴۰۰از بازگشت خود به کارزار انتخابات پارلمانی خبر داد. مقتدی صدر آن زمان به یکباره اعلام کرد که «ما با عزمی بی‌نظیر برای مبارزه علیه اشغالگری و فساد بازمی‌گردیم. خداوند اصلاح‌گران را ضعیف نمی‌کند و من از شما حامیان و طرفداران خود می‌خواهم در کنار هم باشید تا عراق را به فاسدان واگذار نکنیم»./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.