کُت فوتبال تن چه کسی می‌رود؟

سه‌شنبه، انتخابات مهم فوتبال؛ تاج، ماجدی و محمدی برای ریاست تلاش می‌کنند

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال صبح سه‌شنبه برگزار می‌شود و بعد از آن رئیس جدید فدراسیون معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، سرانجام انتظارها تمام شد و تا ساعاتی دیگر رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران را خواهیم شناخت. اعضای مجمع فدراسیون فوتبال از صبح سه‌شنبه در آزمونی سخت و حیاتی شرکت خواهند کرد و با آرای خود رئیس جدید را برمی‌گزینند.

انتخابات ریاست فوتبال در حالی برگزار می‌شود که طی روزهای گذشته حرف و حدیث و تنش‌ها پیرامون کاندیداها و پروسه تایید صلاحیت آنها بی‌نهایت بود؛ از ناقص بودن پرونده ثبت‌نامی برخی تا موضوع پرونده‌های باز و استعلام‌های قضائی.

به هر حال، نام سه نامزد نهایی ریاست اعلام شد و قرار است میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیزالله محمدی برای رسیدن به صندلی ریاست فوتبال ایران با یکدیگر رقابت کنند.

ماجدی؛ ریاست ادامه دارد؟

میرشاد ماجدی از حدود 6 ماه قبل و بعد از برکناری شهاب عزیزی خادم با رأی هیات رئیسه به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد و همین حالا نیز مجمع انتخاباتی توسط او و همکارانش برگزار و اداره خواهد شد. ماجدی که عضو هیات رئیسه فدراسیون نیز هست، به عنوان یک فوتبالیست سابق در سمت‌های مختلف مدیریتی فعالیت کرده و حالا برای گرفتن رأی اعتماد از اعضای مجمع اقدام کرده است. او سابقه عضویت در هیات مدیره باشگاه استقلال و ریاست کمیته آموزش و جوانان فدراسیون فوتبال را در کارنامه دارد و حالا با کوله‌باری از تجربه برای موفقیت در انتخابات مهم فدراسیون کارش را جلو می‌برد.

نایب‌رئیس اول پیشنهادی: عباس صوفی

نایب‌رئیس دوم پیشنهادی: صادق درودگر

مهدی تاج؛ حرف‌ و حدیث‌ها را کنار می‌زند؟

دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال، رئیس پیشین این مجموعه است. مهدی تاج از اردیبهشت 95 ریاست فدراسیون فوتبال را با 50 رأی (از 73 رأی) در اختیار گرفت، ولی پیش از اتمام دوره چهار ساله‌اش و در دی‌ماه 98 به دلیل بیماری و حمله قلبی از سمتش کناره‌گیری کرد. او اما برای انتخابات جدید با حرف و حدیث‌های بسیار جلو آمد و ثبت‌نام کرد. تاج که کرسی نایب‌رئیسی AFC را نیز در اختیار دارد، طی هفته‌های گذشته مورد شدیدترین حملات از سوی نمایندگان مجلس و برخی دیگر از مقامات و همچنین رسانه‌ها قرار گرفت. درباره تایید صلاحیت تاج نیز مسائل زیادی وجود داشت، اما او در نهایت مجوز گرفت و اگر مساله خاصی پیش نیاید، در این انتخابات حضور خواهد داشت.

نایب‌رئیس اول پیشنهادی: مهدی محمدنبی

نایب‌رئیس دوم پیشنهادی: منصور قنبرزاده

عزیزالله محمدی؛ شگفتی می‌آفریند؟

عزیز‌الله محمدی دیگر نامزد ریاست است. او که در فدراسیون علی کفاشیان نایب‌رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ بود، حالا بعد از مدتی دوری از تشکیلات فدراسیون، یک‌بار دیگر برای برگشت به این مجموعه اقدام کرده است. شاید روی کاغذ بتوانیم بگوییم عزیز محمدی شانس زیادی برای موفقیت در انتخابات ندارد، اما او با اعلام برنامه‌های خود و البته در سکوت کامل به دنبال رسیدن به صندلی ریاست است. محمدی با توجه به سابقه خود به نظر می‌رسد آرای خوبی در مجمع داشته باشد، اما او در مقابل تاج و ماجدی قطعا اگر اکثریت آرا را به خود اختصاص بدهد کار بزرگی کرده و شگفتی انتخابات خواهد بود.

نایب‌رئیس اول: علی فتح‌الله‌زاده

نایب‌رئیس دوم: محمدرضا کافی

در انتظار سامان یافتن فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال بعد از استعفای تاج، یک رئیس و دو سرپرست به خود دیده است. حیدر بهاروند، شهاب‌الدین عزیزی خادم و میرشاد ماجدی، سه فردی هستند که در این مدت زمام امور را در دست داشته‌اند.

فدراسیون فوتبال مدت‌هاست که نایب‌رئیس اول و دوم ندارد و با مشخص شدن رئیس جدید، برای نواب رئیس پیشنهادی کاندیدای منتخب نیز تصمیم‌گیری می‌شود. در این میان پست نایب‌رئیسی سوم و بانوان همچنان بلاتکلیف می‌ماند، جایگاهی که هم‌اکنون در اختیار شهره موسوی است، ولی او در بازداشت به سر می‌برد و به دلیل اینکه از این سمت استعفا نکرده، نمی‌توان فرد جدیدی را در این مجمع معرفی کرد.

چه کسی عضو هیات رئیسه می‌شود؟

در مجمع انتخاباتی علاوه بر رئیس و نواب رئیس، انتخاب یک عضو هیات رئیسه نیز قرار است صورت بگیرد تا جایگزین مهرداد سراجی که در مجمع قبلی عزل شد، مشخص شود. الهام بصیرى‌نیا، حسین پرویزى، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش، محمد رجاییان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبى نامزدهای حضور در هیات رئیسه فدراسیون هستند تا یکی از آنها به عنوان نماینده باشگاه‌ها کار خود را شروع کند.

مجمع از چه کسانی تشکیل شده است؟

مجمع فدراسیون فوتبال 89 عضو دارد. 16 تیم لیگ برتری، 8 تیم نخست لیگ دسته اول، 4 تیم برتر لیگ دسته دوم، 3 باشگاه اول لیگ برتر فوتسال، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال ساحلی، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتسال بانوان، باشگاه اول لیگ فوتبال ساحلی بانوان، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال بانوان، 32 هیات فوتبالی، بخش فوتبال فدراسیون‌های ورزش دانش‌آموزی، دانشگاهی، کارگری و نیروهای مسلح، کاپیتان‌های اصلی تمام تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی (آقایان و بانوان) در رده بزرگسالان، سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان، یک نفر از داوران خانم و یک نفر از داوران آقا و اتحادیه باشگاه‌های فوتبال، ارکانی هستند که نمایندگان‌شان سرنوشت فوتبال ایران را در این دوره مشخص خواهند کرد.

از این تعداد، در این مجمع 86 رأی دخیل خواهد بود، چراکه تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان کشور‌مان وجود ندارد و دو رأی مربوط به این تیم (کاپیتان و سرمربی) در رأی‌گیری لحاظ نخواهد شد. همچنین به دلیل اینکه فهرست باید 70 روز پیش از رأی‌گیری اعلام شود، تیم مس شهر بابک نیز نمی‌تواند در مجمع حاضر شود و یک رأی دیگر کم خواهد شد.

کُت فوتبال تن چه کسی می‌رود؟

هشتاد و شش عضو مجمع قرار است با آرایی سرنوشت‌ساز برای آینده فوتبال ایران تصمیم‌ بگیرند؛ تصمیمی حیاتی که باید هوشمندانه باشد و همه مسائل روز فوتبال کشور را در نظر بگیرد. رئیس جدید فدراسیون فوتبال البته برای یک دوره چهار ساله انتخاب نخواهد شد و مدیر جدید ادامه‌دهنده دوران فدراسیون عزیزی خادمی است که انتخاباتش در تاریخ 10 اسفند 1399 برگزار شده است. یعنی رئیس جدید فدراسیون تقریبا دو سال و نیم و تا اواخر سال 1403 در خیابان سئول جنوبی مدیریت فوتبال کشور را در دست خواهد داشت؛ فدراسیون فوتبالی که جام جهانی 2022 قطر را کمتر از 3 ماه دیگر در پیش دارد.

انتخابات فدراسیون فوتبال ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه، 8 شهریور، در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.