صدور حکم متهمان حادثه متروپل

سخنگوی قوه قضائیه، از صدور حکم متهمان حادثه متروپل خبر داد و گفت: قول داده بودیم روند رسیدگی به پرونده با سرعت انجام شود.

به گزارش شهروند آنلاین، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز افزود: به میزان تقصیر، هر کدام از متهمین به پرداخت دیه کامل قربانیان و پرداخت دیه مصدومین این حادثه محکوم شدند.

او گفت: هر کدام از متهمین به سه سال حبس تعزیری درجه ۵، دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی، لغو پروانه اشتغال و محرومیت از عضویت در سازمان نظام مهندسی محکوم شدند.

او با بیان اینکه این حکم ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابلیت تجدید نظر دارد، افزود: متهم اصلی پرونده متروپل متوفی به میزان ۷۵ درصد مقصر بوده که دیه اولیای دم از اموال او پرداخت خواهد شد.

کیفرخواست زورگیر اتوبان نیایش صادر شد

مسعود ستایشی درباره فیلم زورگیری در اتوبان نیایش و اقرار متهم به ۱۰۰ فقره سرقت گفت: اقدامات قضائی برای متهم این پرونده صورت گرفته و کیفرخواست او صادر و به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است. یکی از اتهامات او محاربه از طریق سلاح سرد و ایجاد ناامنی بوده است.

او گفت: اینکه متهم به ۱۰۰ فقره سرقت اقرار کرده اینطور نبوده است، اما سرقت‌های متعددی داشته است. اتهامات دیگری هم برای او نسبت به سرقت تلفن و سایر موارد دیده شده. تقاضای اشد مجازات برای او شده است. در روز‌های آتی مجازات و کیفر کسی که به امنیت مردم تعرض می‌کند به نتیجه می‌رسد.

دو تبعه سوئدی به ۱۳ سال حبس محکوم شدند

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت بازداشت دو تبعه سوئد گفت: این دو نفر در ارتباط با حوزه مواد مخدر بازداشت شده‌اند. روند رسیدگی به پرونده مطابق موازین شرعی و قانونی صورت پذیرفت. پرونده از مرحله دادسرا گذشته و در مرحله دادگاه انقلاب به اقتضای صلاحیت دادگاه انقلاب محکومیت حاصل شده است.

«سیمون کاسپر براون»، تبعه سوئدی به ۵ سال حبس جزای نقدی معادل ۱۰ برابر افزایش کالای ممنوع به میزان ۱۰ میلیارد و ۱۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محکوم شده است. «استفان کوین گیلبرت» به ۸ سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت یکصد و پنجاه میلیون جزای نقدی محکوم شده است.

آخرین وضعیت پرونده «مهدی جهانگیر»

مهدی جهانگیری تاکنون رد مال و جزای نقدی در نظر گرفته شده در دادنامه‌اش را انجام داده است.او کمتر از ۸۰ روز حبس دارد و می‌تواند از مرخصی استفاده کند و مطابق مقررات به او مرخصی اعطا شده است.

اقلام مکشوفه از صندوق امانات بانک ملی در حال تحویل

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: هم اکنون فرایند تحویل اقلام مکشوفه به مالباختگان در حال انجام است. پرونده در مرحله دادسرا است و تصمیمات قضائی در دادسرای ویژه سرقت اتخاذ شده و ادامه دارد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.