باند فروش اسلحه در تهران متلاشی شد

اعضای این گروه تبهکاری انواع و اقسام اسلحه‌های جنگی و مهمات را در فضای مجازی به فروش می‌رساندند

باند فروش اینترنتی اسلحه در تهران متلاشی شد. به گفته مقامات پلیس، مأموران پایگاه چهارم پلیس امنیت تاکنون دو نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند و تلاش برای دستگیری دیگر اعضا هم ادامه دارد. این باند تبهکار در فضای مجازی فعالیت می‌کردند و با تبلیغات گسترده انواع و اقسام اسلحه‌های جنگی و شکاری همراه با مهمات را به فروش می‌رساندند.

رئیس‌پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری دو تن از اعضای باند چهارنفره قاچاق سلاح و مهمات در فضای مجازی گفت: «مأموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در رصدهای اطلاعاتی و فنی موفق شدند اعضای یک باند چهارنفره قاچاق سلاح و مهمات را که در فضای مجازی به تبلیغ و خرید و فروش انواع سلاح‌های جنگی و شکاری و مهمات می‌پرداختند، شناسایی کنند و دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار دهند.»

به گفته سردار علی ذوالقدری مخفیگاه متهمان درحوالی وردآورد شناسایی شد و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار گرفت. آن‌طور که او می‌گوید صبح روز چهارشنبه با هماهنگی‌های قضائی دو تن از اعضای این باند چهارنفره دستگیرشدند و برای ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پایتخت انتقال یافتند.

در بازرسی از منزل و خودروی متهمان پنج قبضه سلاح جنگی و دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه 63 فشنگ جنگی و انواع کلت کمری کشف شد. همچنین مأموران در این عملیات یک دستگاه خودرو متعلق به آنها را توقیف کردند.

رئیس‌پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ می‌گوید: «متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مرجع قضائی معرفی می‌شوند. تلاش برای دستگیری سایر اعضای این باند در دستور کار مأموران پایگاه چهارم این پلیس قرار دارد.»

اعضای این باند فروش اسلحه در حالی شناسایی و دستگیر شدند، که مدتی است گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های مشابه در رسانه‌ها منتشر شده است. همین چند روز پیش بود که «شهروند» در گزارشی به ورود غیرقانونی اسلحه جنگی از مرزهای غربی کشور پرداخته بود.

ماجرایی که در آن یک نوجوان چوپان در ازای ورود هر قبضه اسلحه وینچستر به داخل کشور مبلغ دو‌میلیون تومان به جیب می‌زد.

پیش از این هم مأموران امنیتی در استان البرز یک باند بزرگ فروش اسلحه را در شهر کرج دستگیر کردند. در آن عملیات که از سوی مأموران وزارت اطلاعات انجام شد، 20 نفر از اعضای یک باند بزرگ دستگیر شدند. در آن عملیات تعداد قابل توجهی اسلحه هم کشف شد.

نکته جالب توجه در این پرونده شگرد سرکرده باند برای خرید و فروش اسلحه بود. او در اعترافاتش گفت: «من خود را مدیرکل اطلاعات استان جا می‌زدم و برای خرید و فروش اسلحه از این عنوان استفاده می‌کردم.» این مرد سابقه‌دار که چند مورد جعل هم در کارنامه سیاهش دیده می‌شد، با جعل حکم حمل سلاح با خیال راحت به اقدامات مجرمانه‌اش ادامه می‌داد.

مرداد ‌سال جاری هم در استان البرز یک باند چهارنفره فروش سلاح کشف شد. پلیس در جست‌وجو از مخفیگاه این افراد 50 قبضه اسلحه کشف کرد. متهمان این پرونده هم با انبوهی از جرایم تحویل مقامات قضائی داده شدند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.