بیشترین عملیات های امداد کوهستان در گیلان و مازندران

رئیس سازمان امداد و نجات:

مهدی ولی پور با اشاره به این که بیشترین ماموریت های امداد کوهستانی در استان های گیلان و مازندران انجام شده از نجات 233 نفر توسط نیروهای هلال احمر خبر داد

وی افزود: در این عملیات ها به 540 حادثه دیده و مفقود امدادرسانی شد و 233 نفر از شرایط سخت نجات داده شده اند. از این تعداد 93 نفر توسط ناوگان هوایی و زمینی به مراکز درمانی منتقل شدند و 46 نفر در همان محل درمان شدند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: متاسفانه 29 نفر از شهروندان در یک ماه گذشته در مناطق کوهستانی جان خود را از دست داده اند.

ولی پور ادامه داد: استان های گیلان و مازندران در صدر بیشترین عملیات های امدادی در یک ماه گذشته قرار دارند و در هر کدام از این استان ها 28 مورد عملیات نجات صورت گرفت. همچنین 22 عملیات نجات در مناطق کوهستانی استان تهران و 19 فقره امدادرسانی در استان فارس نیز انجام و سبب شد تا این استان ها نیز در فهرست پرحادثه ترین استان های کشور در حوزه کوهستان قرار گیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شهروندان ضرورت دارد تا پیش از صعود به مناطق کوهستانی از وضعیت آب و هوا اطلاع یابند و به هشدارهای سازمان های امدادی و سایر ارگان های مربوطه به صورت جدی توجه کنند تا شاهد کاهش آسیب دیدگان در حوزه کوهستان باشیم. جمعیت هلال احمر نیز با حضور در مناطق کوهستانی تلاش می کند تا در اسرع وقت به کمک حادثه دیدگان بشتابد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.