اعتبار اصلاح نقاط حادثه خیز کجا رفته است؟

رئیس کمیسیون اصل نود با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه بودجه تخصیص یافته برای اصلاح نقاط حادثه خیز را در جای دیگری هزینه کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: هم اکنون در جاده های مواصلاتی کشور ۵ هزار نقطه حساس و بیش از ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که برای اصلاح آنها ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

او افزود: وزارت راه و شهرسازی اعتبار اختصاص یافته برای اصلاح نقاط حساس و حادثه خیز را در جای دیگری صرف کرده و وقتی سوال می‌شود چرا بودجه جای دیگری هزینه شده است؟ پاسخ می‌دهند: ما این طور تشخیص دادیم!

گفتنی است، با پیگیری‌های خبرنگار صدا و سیما از مدیر کل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات فنی سازمان راهداری درباره چرایی روند کند اصلاح نقاط حادثه خیز، بار دیگر صباغ زاده کمبود بودجه را علت تاخیر‌ها عنوان کرد.

صباغ زاده افزود: برخی از نقاط حساس و حادثه خیز با روش‌های کم هزینه و زودبازده قابل اصلاح است، اما برخی دیگر نیاز به تقاطع غیر هم سطح دارد که ایجاد آن‌ها پرهزینه است.

او تاکید کرد: در صورت رفع محدودیت اعتباری نقاط پرحادثه سریع‌تر اصلاح و متناسب با محور‌های شریانی کشور دوربین‌های پایش تخلفات نصب می‌شود.

گفتنی است سالانه بیش از ۱۷ هزار فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای وجود دارد که علت بخشی از این تصادفات نقاط حادثه خیز است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.