از درگذشت مردی که «پرده آهنین» را برانداخت تا ترس از گرسنگی در بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 31 آگوست 2022

«میخاییل گورباچف رهبر رویایی و دوراندیش اتحاد جماهیر شوروی، کسی که پرده آهنین را برداشت» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز و «اصلاح‌طلب شوروی بر فروپاشی یک امپراتوری نظارت داشت» عنوان گزارش واشینگتن‌پست در روز چهارشنبه، 31 آگوست 2022 بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست و گاردین به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«میخاییل گورباچف 2022-1931»؛«رهبر رویایی و دوراندیش  اتحاد جماهیر شوروی که پرده آهنین را برداشت» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است همراه با تصویری از آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی که در توضیح آن آمده: «میخائیل اس. گورباچف ​​در سال 1990. او بر پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نظارت داشت.»

در گزارش آمده: «میخائیل اس. گورباچف، که به قدرت رسیدن او در اتحاد جماهیر شوروی باعث ایجاد یک‌سری تحولات بنیادین شد که نقشه اروپا را تغییر داد و به جنگ سرد که جهان را با نابودی هسته‌ای تهدید کرده بود، پایان بخشید، در مسکو درگذشت. او 91 ساله بود.»

(اصطلاح «پرده آهنین» کنایه‌ای است از تلاش‌های اتحاد جماهیر شوروی برای ممانعت از ارتباط آزاد خود و دولت‌های اقماری‌اش با کشورهای غیر کمونیستی غربی.)

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست هم تصویر اصلی خود را به میخاییل گورباچف اختصاص داده با این تیتر: «اصلاح‌طلب شوروی بر فروپاشی یک امپراتوری نظارت داشت». در این گزارش آمده: «میخائیل گورباچف ​​آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در 91 سالگی درگذشت. میخائیل اس. گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، کسی که در مسیر اصلاحات رادیکال گام برداشت که به پایان جنگ سرد منجر شد و روند مسابقه تسلیحات هسته‌ای را معکوس کرد، 30 آگوست در مسکو درگذشت. او 91 ساله بود.»

گاردین

«ترس از گرسنگی همزمان با هشدار بانک‌های غذا درباره امکان پایان ذخایر» عنوان گزارش اصلی گاردین است. این روزنامه در گزارشی درباره بحران هزینه‌های زندگی، از هشدار بانک‌های مواد غذایی در سراسر بریتانیا می‌گوید مبنی بر اینکه افزایش «کاملا کنترل‌نشدنی» تقاضا مانع از تغذیه گرسنه‌ترین و نیازمندترین خانواده‌ها در زمستان امسال می‌شود. این روزنامه می‌گوید این هشدار در بحبوحه ترس از افزایش تورم صورت می‌گیرد.

تصویر اصلی گاردین با این توضیح آمده: «میخاییل گورباچف (2022-1931) رهبر اتحاد جماهیر شوروی که به جنگ سرد پایان داد در 91 سالگی درگذشت.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.