اسناد محرمانه خروج از برجام در اقامتگاه ترامپ

ماجراهای اسناد کشف شده از اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری قبلی آمریکا همچنان ادامه دارد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد در میان اسناد کشف شده از اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا، مدارک روز بعد از خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران (برجام ) نیز وجود دارد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود ترامپ عمدا و با هدف مانع تراشی از تحقیقات اف‌بی‌آی دست به پنهان کردن و از بین بردن مدارک زده است. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اسناد دولتی که در اقامتگاه ترامپ در فلوریدا نگهداری می‌شد، با هدف جلوگیری از تحقیقات اف‌بی‌آی، احتمالا پنهان و حذف شده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، اسناد جدید با ارایه شواهد جدید دادستان‌ها مبنی بر ممانعت ترامپ و تیم حقوقی‌اش برای جلوگیری از اجرای عدالت، وکلای ترامپ را برای نخستین بار متهم کردند که درباره ادعای تحویل تمامی اسناد دولتی پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، دروغ گفته‌اند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری تندروی سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای که دولت باراک اوباما و ایران آن را امضا کرده بودند، خارج شد و برجام را بدترین توافق در تاریخ آمریکا توصیف کرد. آوریل دی. هاینس مدیر اطلاعات ملی در نامه‌ای به نمایندگان اعلام کرد که نهاد متبوعش در مورد اسناد حساس و خطرات احتمالی ناشی از مدیریت اسناد بدست آمده از اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا برای امنیت ملی ایالات متحده بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

ارسال نامه از سوی مدیر اطلاعات ملی به اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در حالی است که اعضای ارشد این مجلس در تاریخ ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) خواستار بازبینی فوری و ارزیابی خسارت حاصل به اسناد محرمانه‌ای شدند که در پی تفتیش اقامتگاه ترامپ در مارآلاگو بدست آمد.

وزارت دادگستری ایالات متحده نسخه ویرایش شده‌ای از استشهاد مورد استفاده برای حکم بازرسی مارآلاگو را منتشر کرده است که در آن فاش شده بود ترامپ پس از ترک قدرت جعبه‌های حاوی اسناد بسیار محرمانه را همراه با خود خارج کرده بود. پیش از یورش پلیس فدرال به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا، آرشیو ملی و وزارت دادگستری تلاش زیادی برای بازیابی این اسناد فوق محرمانه انجام دادند.

در ماه ژانویه، آرشیو ملی، ۱۵ جعبه از مارآلاگو جمع‌آوری کرد و پس از بررسی این جعبه‌ها از سوی اف‌بی‌آی، مشخص شد در مجموع ۱۸۴ سند با عنوان محرمانه و ۲۵ سند با مهر فوق محرمانه توسط ترامپ از کاخ سفید خارج شده‌اند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.