برنامه دولت برای حمایت از زنان سرپرست خانوار کارآفرین

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: دولت برای توسعه فعالیت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کارآفرین، به مدت ۴ سال از فعالیت‌های اقتصادی آنان تا رسیدن فعالیت به سودآوری، حمایت می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین، انسیه خزعلی افزود: دولت سیزدهم به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار، برنامه‌ریزی جامعی صورت داده که مهمترین آن، تهیه برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که مراحل تدوین آن به پایان رسیده و اکنون در مرحله کمیسیون قرار دارد.

او گفت: علاوه‌بر این، دولت با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اقتصاد، درخصوص تشکیل صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار اقدام کرده و با تعیین اعتبارات لازم برای حمایت از این قشر از جامعه، تلاش دارد تا زمینه فعالیت و توانمندسازی آنان را فراهم کند.

خانم خزعلی تصریح کرد: اکنون اعطای این اعتبارات به زنان سرپرست خانوار در ۱۵ استان کشور اجرایی شده است.

معاون رئیس جمهوری افزود: دولت تلاش دارد تا با شناسایی زنان کارآفرین، تعدادی از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده و علاوه‌بر تأمین مواداولیه موردنیاز و فراهم‌کردن بازار فروش به مدت ۴ سال تا رسیدن فعالیت اقتصادی به سودآوری از آنان حمایت کند.

خزعلی تصریح کرد: در بخش روستا نیز دولت تلاش دارد تا با حمایت‌ از طرح‌های کشاورزی، تسهیلات لازم را در حوزه صنایع تبدیلی و توسعه روستا در اختیار زنان کارآفرین قرار دهد که این تسهیلات قابل مقایسه با سایر حمایت‌های دولت از بخش‌های دیگر نیست و قطعا با این حمایت، شاهد ماندگاری روستانشینان در مناطق روستایی و نیز تحقق هدف مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهیم بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: در بخش تحکیم خانواده، دوره‌های مشاوره در ۴ سال اول زندگی برای زوجین جوان درنظر گرفته شده که در سال اول، این مشاوره‌ها به صورت رایگان انجام شده و ارائه مشاوره در سال‌های دوم تا چهارم برای دهک‌های اول تا پنجم به صورت رایگان ارائه می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.