اما واگر واردات محصولات مشابه داخلی

معاون وزیر صمت گفت: وقتی محصولات داخلی بتواند نیاز کشور را تأمین کند، دلیلی برای واردات محصولات مشابه نداریم.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واردات لوازم خانگی آزاد می‌شود، گفت: وقتی بازار رقابتی باشد و محصولات داخلی بتواند نیاز کشور را تامین کند، دلیلی برای واردات محصولات مشابه نداریم.

او افزود: در محصولاتی که مشابه داخلی دارد و سطح رضایت مشتری بالا باشد به هیچ وجه واردات نخواهیم داشت، اما در محصولاتی که تولید نداشته باشیم و یا تولیداتمان کفایت نکند و یا رضایت مشتری از نظر قیمت و کیفیت فراهم نشود، از ظرفیت‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: البته در برخی از حوزه‌ها مانند موبایل و یا کمپرسور آمادگی و تمایل برای سرمایه‌گذاری مشترک در کشور را داریم.

کیفیت تولیدات لوازم خانگی ارتقا می‌یابد

برادران بیان کرد: به دنبال این هستیم که در عرصه‌های بین‌المللی در حوزه لوازم خانگی به یک صادرکننده تبدیل شویم و با توجه به اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر این پتانسیل وجود دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه مشکل در زمینه تولید لوازم خانگی وجود ندارد، گفت: دغدغه اصلی ما کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش است.

او تصریح کرد: از سال آینده رویکرد معاونت صنایع عمومی وزارت صمت در حوزه لوازم خانگی که تکمیل زنجیره تولید و تأمین محصولات لوازم خانگی بود به ارتقا کیفیت تغییر خواهد کرد و در حوزه لوازم خانگی بیشتر به کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش فکر خواهیم کرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.