واکنش زاکانی به انتشار نامه‌ای درباره حمله سایبری

شهردار تهران گفت: موضوع نامه مربوط به دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری یکی از مدیران در یکی از سامانه‌های اداری بود.

به گزارش شهروند آنلاین،علیرضا زاکانى با اشاره به انتشار  نامه اى که نشان از اطلاع حمله سایبری به زیرساخت‌های شهرداری دارد، اظهار کرد: در موضوع حمله سایبری بررسی‌های دقیق فنی نشان داد که از گذشته سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی این موضوع و برای زمینه‌چینی حمله به زیرساخت‌های فنی شهرداری تهران انجام داده بودند.

او با بیان این‌که طبق گزارش تیم فنی شهرداری تهران از ابتدای سال یک کار پیچیده بر روی حوزه سایبری و زیرساختی شهرداری انجام شده بود، بیان کرد : نهایتا این اقدامات منجر به حمله گسترده در آستانه ۱۴ خرداد با هدف از بین بردن همه زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شهر شد.

شهردار تهران گفت: پس از گزارش رسانه‌ها این نامه را دیدم و با وجود مشخص بودن موضوع پیگیری مجددی در این رابطه انجام شد.

او ادامه داد: موضوع این نامه مربوط به دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری یکی از مدیران در یکی از سامانه‌های اداری بود که به صورت طبیعی با تغییر و بازنشانی کلمه عبور توسط پشتیبانی فنی مشکل برطرف شده بود.

زاکانی تصریح کرد: موضوع دسترسی‌های غیرمجاز، فراموشی کلمه عبور، در اختیار قرار دادن کلمه عبور به غیر و از این دست موارد در همه سامانه‌های فناوری اطلاعات رخ می‌دهد و در هیچ کجا این به معنی هک سامانه نیست.

او در پایان تاکید کرد: اتفاقا موضوع این نامه و واکنش روتین مجموعه فنی به آن نشان‌دهنده دقت نظر همکاران ما در رعایت موارد امنیتی و حساسیت نسبت به هرگونه تغییر غیر طبیعی در سامانه‌ها است./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.