همین یک ورزشگاه را برای ما بگذارید!

نگرانی بابت تخریب چمن استادیوم شماره دوی پایتخت

ورزشگاه پاس قوامین روزهای شلوغی را پشت سر می گذارد و به همین خاطر نگرانی هایی بابت تخریب چمن آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ مشکلات مربوط به ورزشگاه‌های فوتبال تهران در فصل گذشته بارها دردسرساز شد و حرف و حدیث‌های زیادی در پی داشت. در حالی که 4 تیم لیگ برتری و 3 تیم لیگ یکی در فوتبال تهران در فصل گذشته فعالیت داشتند، ورزشگاه‌های بسیار کمی را در پایتخت در اختیار این تیم‌ها می‌دیدیم که همین مساله سبب شد در مقاطعی تیم‌های لیگ برتری حتی مجبور شوند بازی‌های خود را به استان هم‌جوار البرز و شهر کرج هم ببرند!

با اینکه انتظار می رفت این معضل بزرگ در تهران برای فصل جدید لیگ برتر حل شود، اما نه تنها چیزی درست نشده که اوضاع بدتر هم شده است!

در حال حاضر استان تهران 4 تیم لیگ برتری و چند تیم در دسته های پایین تر دارد. از این رو بازی های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و سایر تیم ها مجبور هستند بازی های خود را در تنها استادیوم استاندارد موجود یعنی پاس قوامین برگزار کنند. کمبود ورزشگاه استاندارد برای برگزاری بازی های لیگ برتر و لیگ یک در تهران سبب شده تا بازی های 3 تیم پیکان، هوادار و سایپا در ورزشگاه پاس قوامین برگزار شود. از این رو برخی اوقات استقلال نیز در چمن این ورزشگاه تمرین می کند و حتی گاهی اوقات از 3 تیم مذکور که آنجا بازی می کنند شاهد هستیم که جلسه تمرینی شان نیز در این زمین برگزار می شود.

در چنین شرایطی نگرانی هایی بابت خراب شده چمن ورزشگاه پاس قوامین طی هفته های آینده به وجود آمده است. بدون شک فشار آمدن زیاد به چمن ورزشگاه پاس قوامین همین یک ورزشگاه را هم از تهران می گیرد و آن وقت مشکلات عدیده ای را شاهد خواهیم بود.

سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص گفت: «متاسفانه چشم انتظار اضافه شدن ورزشگاه های دیگر تهران به لیگ برتر هستیم. خیلی سخت است با 4 تیم تهرانی در لیگ برتر و چندین تیم در لیگ یک و دو فقط با دو ورزشگاه وارد مسابقات شویم.»

رییس کمیته مسابقات درباره برگزاری مسابقات 3 تیم در ورزشگاه پاس قوامین و همچنین انجام تمرینات برخی تیم ها در این چمن نیز تاکید کرد: «فکر می کنم تا یکی دو ماه آینده معلوم می شود چه اتفاقی می افتد. این موجب نگرانی ما شده است. به هر حال مسئولان ورزشگاه به ما کمک می کنند و ممنون هستیم. امیدوارم ورزشگاه تختی به زودی اضافه شود.»

استان تهران در گذشته دو ورزشگاه تختی و همچنین شهدای شهرقدس را نیز داشت که در لیگ برتر مورد استفاده قرار می گرفت. این دو ورزشگاه اگرچه امکانات نسبتا مناسبی دارند اما باید برخی مشکلات از جمله چمن خود را برطرف کنند. ورزشگاه تختی به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته است. از سوی دیگر ورزشگاه شهرقدس از نظر امکانات وضعیت مناسبی دارد و فقط باید عملیات ترمیم و بازسازی چمن خود را انجام بدهد. حال این امیدواری وجود دارد که تا نیم فصل رقابت های لیگ برتر حداقل یکی از این دو ورزشگاه آماده شود و شاهد کم شدن فشار روی چمن ورزشگاه پاس قوامین باشیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.