یک میلیون خانه در سیل پاکستان آسیب دیده / نیم میلیون نفر از سیل زدگان در چادر زندگی می‌کنند

سازمان ملل:

سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار منزل مسکونی در پاکستان بر اثر سیل ویران و آسیب دیده است.همچنین حدود نیم میلیون نفر از سیل زدگان در چادر زندگی می کنند

به گزارش شهروند آنلاین؛سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار منزل مسکونی در پاکستان بر اثر سیل ویران و آسیب دیده است.

 دفتر سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد همچنین حدود نیم میلیون نفر از سیل زدگان در چادر زندگی می کنند.

بیش از ۵ هزار کیلومتر جاده و ۲۴۳ پل نیز بر اثر سیل در پاکستان تخریب شده یا آسیب دیده اند.

همچنین بر اساس گزارش یونیسف، تخمین زده شده است که بیش از ۱۶ میلیون کودک پاکستانی تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند و حداقل ۱۸ هزار مدرسه ویران یا آسیب دیده است.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۳۰ میلیون نفر پاکستانی با بارش باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در سراسر کشور، تخت تأثیر قرار گرفته‌اند و ۶.۴ میلیون نفر از آنان به کمک فوری نیاز دارند.

این آژانس افزود: از ماه ژوئن، سیل صدها هزار نفر از مردم محلی را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است. عده‌ای از آنان به اردوگاه‌ها یا نزد خانواده‌های دیگر نقل مکان کرده‌اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل در واکنش به درخواست کمک دولت پاکستان، خواستار تامین ۱۶۰ میلیون دلار هزینه‌های امداد رسانی به سیل زدگان پاکستانی شد.

قرار است این مبلغ برای تأمین مایحتاج حدود ۵ میلیون از آسیب دیدگان سیل‌های اخیر پاکستان به کار گرفته شود.

پاکستان با بدترین سیل ناشی از بارندگی در تاریخ خود مواجه است به طوری که بر اثر آن تا کنون بیش از یک‌هزار تن کشته و ۱۵۰۰ تن مجروح شده‌اند.

سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به سیل اخیر در پاکستان درباره احتمال بدتر شدن وضعیت این کشور در صورت تداوم بارندگی‌ها هشدار داد.

قرار است آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای بررسی پیامدهای ناشی از سیل ویرانگر در پاکستان و ابراز همدردی با مردم و آسیب دیدگان به این کشور سفر کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ای ان آی هند، این سیل بیش از ۵.۷ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است. در حال حاضر ۴۹۸ هزارو ۴۴۲نفر در کمپ‌های امدادی در سراسر کشور اقامت دارند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.