جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی در دوران کرونا

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در سال تحصیلی جدید باید با برنامه ریزی دقیق عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

به گزارش شهروند آنلاین،مهدی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر عنوان کرد: نظام آموزشی کشور در فضای حقیقی خود را نشان می‌دهد و فضای مجازی نمی‌تواند کنش بین دانش‌آموز و معلم را پر کند، اما در دوران کرونا به ناچار کلاس‌ها به صورت مجازی پیش رفت. امسال به دلیل فروکش کرونا کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.

او افزود: اگر کرونا اوج گرفت ما باتجربه‌هایی که داریم می‌توانیم کلاس‌ها را اداره کنیم و در چند روز آینده که شروع کلاس‌ها را پیش رو داریم کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بو.د و نکات بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را تاکید می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش در ادامه افزود: تلاش ما این است که امسال با یک برنامه‌ریزی جدی‌تر بتوانیم عقب‌افتادگی‌های آموزشی را جبران کنیم.

تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان مهرآفرین تا پایان شهریور ۱۴۰۱

اسماعیلی در ادامه با اشاره به طرح مهرآفرین گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران ما تحت عنوان مهرآفرین در مدارس ما مشغول به فعالیت‌های آموزشی هستند. این افراد در سال‌های گذشته مراحل استخدامی و گزینشی خود را طی کردند و چندین سال است که به صورت پیمانی با عنوان معلم مشغول به کار هستند و باید رسمی می‌شدند و به صورت رسمی کارشان را ادامه می‌دادند.

او اظهار داشت: در بحث رتبه بندی هم این معلمان چون حکم رسمی نداشتند مشمول رتبه بندی نشده اند و در تلاش هستیم با موافقت‌ها نسبی تا پایان شهریور بتوانیم معلمان مهرآفرین را تعیین تکلیف کنیم تا از مزایای رتبه بندی و تبدیل وضعیت استفاده کنند.

سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید افزایش یابد

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: براساس برنامه ششم توسعه قرار بود مدارس در رشته‌های فنی و حرفه‌ای؛ پنجاه درصد سهمیه‌ رشته‌ای را به خود اختصاص دهند که متاسفانه ما در حدود سی و پنج درصد متوقف ماندیم و در دانشگاه باید به سی درصد می‌رسید که در بیست درصد متوقف شد.

او افزود: یکی از اولویت‌های نظام آموزشی ما توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی است که یک دانش آموز و یا دانشجو فارغ التحصیل با استفاده از آموخته‌های خود کار آفرین شود و تاکید ما براین مهم است و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و در سال تحصیلی پیش رو به دنبال تقویت زیرساخت‌های لازم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای هستیم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش گفت: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش باید تقویت شوند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.