تلاش فرانسه برای همبستگی اروپایی در زمستان سرد

در پایان نشست شورای دفاعی فرانسه به رياست مکرون، بر همبستگی اروپایی و به ویژه تبادل گاز و برق با اسپانیا و آلمان تاکید شد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت فرانسه در پایان شورای دفاعی کم سابقه به ریاست امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور به منظور تبادل نظر درباره تامین گاز و برق با نزدیک شدن به فصل زمستان برگزار شد، به هوشیاری و همبستگی اروپایی دعوت کرد.

دولت فرانسه با توجه به پر بودن ۹۲ درصدی مخازن گاز و برنامه ریزی برای از سرگیری نیروگاه‌های هسته‌ای و تدابیر پیش‌بینی شده برای صرفه جویی در مصرف، امیدوار است در فصل زمستان از قطعی‌های اجباری جلوگیری شود و در همین حال بر همبستگی اروپایی و به ویژه تبادل گاز و برق با اسپانیا و آلمان تاکید کرد.

اگنس پنیه-روناشه Agnès Pannier-Runacher، وزیر انتقال انرژی فرانسه در پایان نشست شورای دفاعی به ویژه برای بررسی سناریو‌هاي مقابله با کمبود‌ها اعلام کرد فرانسه با “هوشیاری و همبستگی اروپایی” می‌تواند از تدابیر الزام آور جلوگیری کند.

نشست شورای دفاعی در شرایطی وزرای مرتبط با پرونده انرژی را گرد هم آورد که انتقال گاز از روسیه قطع شده است و ناوگان هسته‌ای فرانسه به شدت از دسترس خارج است.

وزیر انتقال انرژی فرانسه گفت: ” شورا به ویژه روابط با آلمان و اسپانیا را بررسی کرد، زیرا ما با این دو کشور مبادله قابل توجه گاز و برق را داریم و ما به این نتیجه رسیدیم که این همبستگی در زمستان امسال باید تقویت شود”.

وزرای انرژی اتحادیه اروپا قرار است ۹ سپتامبر در نشستی فوق العاده برای بررسی اوضاع گرد هم آیند. کمیسیون اروپا بر اساس پیش نویسی که خبرگزاری فرانسه روز جمعه به آن دسترسی پید ا کرد، چشم پوشی از بخشی از بهای عمده برق، تنظیم تعرفه‌ها برای افراد آسیب پذیر و تقویت تدابیر ترغیب کاهش مصرف را پیشنهاد داده است.

وزیر انتقال انرژی فرانسه گفت ۳۲ رآکتور خاموش است، برخی به دلیل اختلاف نظر برخی دیگر به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری عادی. شرکت برق و گاز متعهد شده است همه این رآکتور‌ها را این زمستان فعال کند”./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.