جنگ انرژی میان روسیه و اروپا / محدودیت کشورهای صنعتی برای نفت روسیه

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 3 سپتامبر 2022

«اقتصادهای برتر برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین می‌کنند» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز در روز شنبه، 3 سپتامبر 2022 است. روزنامه تایمز بر جنگ انرژی بین اروپا و روسیه متمرکز است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، تایمز و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«اقتصادهای برتر برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین می‌کنند» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز در صفحه نخست است. در این گزارش آمده است: «مقامات ارشد اقتصادهای پیشرفته جهان روز جمعه توافق کردند که طرحی را برای محدودیت سقف قیمت نفت روسیه پیش ببرند و به تلاش بلندپروازانه برای محدود کردن میزان درآمد روسیه از هر بشکه نفت خام که در بازار جهانی می‌فروشد، شتاب بخشیدند. وزرای دارایی هفت کشور صنعتی جهان (موسوم به گروه هفت) گفتند آنها جزییات سقف قیمت را با هدف کاهش قیمت جهانی نفت و محدودکردن درآمدهای حیاتی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، برای تامین مالی جنگ روسیه در اوکراین به آن متکی است، تعیین می‌کنند.»

تایمز

روزنامه تایمز بر جنگ انرژی جاری و رو به افزایش بین اروپا و روسیه، پس از آنکه مسکو تامین گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 در آلمان را به حالت تعلیق درآورد، متمرکز است.

این روزنامه گزارش می‌دهد که روسیه با تعلیق نامحدود عرضه گاز از طریق یک خط لوله کلیدی، جنگ انرژی خود را با اروپا تشدید می‌کند. تایمز می‌گوید که مسکو ضرب‌الاجل شنبه برای بازگشایی خط لوله نورد استریم 1 را لغو کرد.

فایننشال‌تایمز

«طرح‌های تراس و خطر حفره 60 میلیارد پوندی در بودجه» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. بر اساس این گزارش، برنامه‌های لیز تراس، یکی از دو نامزد نخست‌وزیری بریتانیا، برای کاهش مالیات و هزینه‌های دفاعی، حفره‌ای 60 میلیارد پوندی در مالیه عمومی ایجاد خواهد کرد.

فایننشال‌تایمز گزارش می‌دهد که تورم فزاینده، افزایش بدهی‌های دولتی و وعده‌های لیز تراس برای کاهش مالیات و هزینه‌های دفاعی، حفره‌ای 60 میلیارد پوندی در امور مالی عمومی تا اواسط این دهه ایجاد خواهد کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.