بالاخره زمان تحویل خودروهای تیبا به مردم رسید

مدیرعامل سایپا با عذرخواهی از ثبت نام کنندگان خودروی تیبا به علت تاخیر در تحویل گفت: سازمان استاندارد، مجوز شماره‌گذاریِ این خودرو‌ها را صادر کرده، و روند تحویل درحال انجام است.

به گزارش شهروند آنلاین، محمدعلی تیموری در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد افزود: این خودرو‌ها در یک سال گذشته پیش فروش شده و از خرداد ماه با نظر سازمان استاندارد شماره گذاری آن متوقف شد، که خوشبختانه این سازمان هفته گذشته مجوز شماره گذاری ۱۵ هزار تیبا را صادر و به نیروی انتظامی اعلام کرد که فرایند شماره گذاری این خودرو‌ها از هفته آینده آغاز و بعد از پلاک گذاری تحویل مشتریان خواهد شد.

عرضه بیش از ۱۲۰ درصدی لوازم یدکی استاندارد به بازار

مدیرعامل سایپا ادامه داد: در ۵ ماهه اخیر عرضه بیش از ۱۲۰ درصدی لوازم یدکی استاندارد به خدمات پس از فروش و بازار داشته ایم که این امر باعث جلوگیری از ورود قطعات قاچاق و عرضه کالای غیر استاندارد به بازار و مشتریان شده است.

عرضه خودرو آریا در سال ۱۴۰۲

تیموری از دو رویکرد گروه خودروسازی سایپا در تولیدات جدید خبر داد و گفت: در حوزه محصولات جدید به هیچ وجه حاضر به عرضه خودرو با مشکلات قبلی نیستیم و این تضمین را می‌دهیم که محصولات با کیفیت مناسب عرضه خواهد شد.

او ادامه داد: دو خودروی اطلس و سهند بر روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ قرار دارد و تمام فرآیند‌های طراحی انجام شده و در مرحله آزمایش و گذراندن آزمون استاندارد‌ها هستیم. البته بعضی از این آزمون‌ها باید در خارج از کشور انجام شود. همچنین در پلتفرم SP۱۰۰ هم خودرو‌های شاهین اتوماتیک، آریا و آریا اتوماتیک در حال انجام اقدامات مربوطه است.

مدیرعامل سایپا در خصوص خودرو اطلس گفت: خط تولید این خودرو تجهیز شده و تعدادی نمونه تولید شده و فرآیند مونتاژ و آزمایش آن در حال انجام است. همچنین در خودرو آریا بیش از ۸۰ درصد فرآیند ساخت قالب‌های آن طی شده و امیدواریم در مدت سه ماه آینده قالب‌های این خودرو نهایی شود و تلاش می‌کنیم که در سال ۱۴۰۲ این خودرو به بازار عرضه شود.

او با بیان اینکه سایپا تولید خودرو‌های تجاری، همچون خودروی دو وانت، تک کابین، دوکابین، ون و مینی بوس را در دستور کار دارد گفت: خودروی ون جدید سایپا پس از ۱۲ سال تا آخر سال ۱۴۰۱ در خط تولید قرار می‌گیرد و از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اضافه کرد: با شرکت‌های رنو، سیتروئن و چانگان به عنوان شرکای تجاری خود در حال مذاکره هستیم و دو محصول چانگان CS۳۵ پلاس و UNIT در حال تست و انجام عقد قرارداد است و بر اساس آئین نامه واردات خودرو در حال اجرا جهت ثبت سفارش واردات هستیم. همچنین در خصوص همکاری با شرکت سیتروئن هم خودروی سیتروئن C۳ که قبلا در ایران مونتاژ شده و مورد استقبال هم واقع شده به دلیل آنکه زیر ساخت آن در شرکت سایپا سیتروئن وجود دارد در حال مذاکره جهت تولید مشترک هستیم.

او گفت: خودرو کراس اوور C۳ XR که زیرساخت آن ۷۰ درصد در کشور وجود دارد و در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام مراحل کاری آن هستیم.

تیموری افزود: در خصوص نشان تجاری (برند) رنو هم به عنوان شریک تجاری و با توجه به سهامداری سایپا در شرکت رنوپارس و همکاری قبلی با شرکت رنو، سایپا مجوز واردات خودروهایی، چون ساندرو، سیمبل و مگان ۲۰۲۲ را دارد که در حال انجام مذاکره هستیم و قطعا خودرو‌هایی که در رنج قیمتی مصوب است را وارد خواهیم کرد.

او گفت: درخصوص قوای محرکه هم در سایپا کار‌های خوبی انجام شده و خوشبختانه پس از ۱۰ سال خط تولید موتور M۱۶ راه‌اندازی خواهد شد و بر روی خودروی P۹۰ و آریا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موتور دیگر M۱۵ پلاس که مصرف سوخت آن ۶.۴ و مجهز به توربو با راندمان بالاتر و صدای کمتر است نیز در دستور کار سایپا قرار دارد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.