روسیه به گوترش: وظایف آمریکا را گوشزد کن

روسیه به عدم صدور روادید آمریکا برای هیات روسی جهت حضور در سازمان ملل اعتراض کرد

ایالات متحده آمریکا در تداوم اقدامات ضد روسی به بهانه جنگ اوکراین به عنوان میزبان سازمان ملل متحد تاکنون برای ۵۶ عضو هیات روسیه که قرار است در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل شرکت کنند، روادید صادر نکرده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از عدم صدور روادید آمریکا برای اعضای هیات روسیه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ابراز نگرانی کرد.

نماینده دولت پوتین گفت آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل موظف است مشارکت هیأت‌ها در رویدادهای سازمان ملل را تضمین کند. به گفته واسیلی نبنزیا، دولت آمریکا در چند ماه اخیر مکررا از اعطای روادید به نمایندگان روسیه در سازمان ملل خودداری کرده است.

نماینده روسیه با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان میزبان مقر سازمان ملل از لحاظ قانونی ملزم به اعطای روادید است، از گوترش خواست یک بار دیگر به مقامات ایالات متحده گوشزد کند که باید فوری روادید همه نمایندگان روسیه از جمله خبرنگارانی که سفر لاوروف را پوشش می‌دهند، صادر کنند.

گفتنی است هیات روسیه برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از 56 نفر به ریاست سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.