پیشگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین

با توجه به قرارگیری اربعین در اواخر تابستان احتمال افزایش موارد گرمازدگی محتمل است

در همین راستا نیاز است زوار جهت پیشگیری از گرمازدگی برخی نکات مهم را مدنظر قرار دهند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ در وهله اول توصیه می‌شود زوار در مسیر پیاده‌روی اربعین اوایل صبح یا ساعات بعدازظهر و شب که خنک‌تر است، تردد کرده و ظهرها را در جای مسقف به استراحت بپردازند. همچنین توصیه می‌شود زوار حتما در طول مسیر از کلاه لبه‌دار یا چتر کوچک و یا هر نوع سایه‌بان کوچک دیگر استفاده کنند.

در صورت امکان زوار می‌توانند پارچه نخی را خنک کرده و هنگام حرکت روی سر خود قرار دهند. استفاده از لباس‌های گشاد و راحت توصیه می‌شود و لباس‌ها باید از جنس نخی و خنک باشند. احتمال گرمازدگی در مسیر برگشت زوار به دلیل خستگی راه بیشتر است و بهتر است زوار در مسیر برگشت حتما استراحت کامل و کافی داشته باشند.

زوار حتی‌المقدور لیموی تازه یا آبلیمو و نیز تخم شربتی و خاکشیر همراه داشته و همراه آب خنک جهت پیشگیری از گرمازدگی مصرف کنند. احتمال بروز گرمازدگی در کودکان و سالمندان و نیز افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای بیش از دیگر افراد است و باید مراقبت بیشتری از آنها در طول مسیر صورت گیرد.

بیقراری علامت اولیه گرمازدگی است. به تدریج این علائم بیشتر شده و فرد احساس گرگرفتگی و ضعف و بی‌حالی دارد و در موارد شدید هوشیاری فرد کاهش می‌یابد. علائم سرگیجه و خستگی بیش از حد هم علائم هشداردهنده‌ای هستند که باید به آنها توجه شود.

در این شرایط باید به سرعت فرد را از محیط گرم خارج کرده و به یک محیط مسقف و خنک رسانده و جرعه جرعه به او آب بدهیم. همچنین باید بصورت همزمان نیروهای درمانی را هم به هر روش ممکن مطلع کرده و فرد گرمازده را به مراکزدرمانی منتقل کرد./بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.