هزینه نگهداری هر سارق؛ماهانه 10 میلیون تومان

حاجیان گفت: هزینه نگهداری سارقان ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش شهروند آنلاین،سردار مهدی حاجیان در سومین نشست شورای عالی صبر اظهار کرد: فرماندهی انتظامی ساختاری را برای صلح و سازش و میانجیگری تعریف کرده است.

او ادامه داد: اکنون ۱۰۳۳ کلانتری مجهز به دایره مشاوره و مددکاری است و این کارشناسان تحصیلات روانشناسی و علوم اجتماعی دارند و سعی بر این است که مراجعه‌کنندگان را به سمت سازش و صلح سوق دهند.

حاجیان افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۷۸۶ هزار و ۹۴۵ فقره پرونده به دایره مشاوره و مددکاری ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته و از این میزان ۷۱ درصد از پرونده‌ها به مصالحه می‌انجامد.

سخنگوی فراجا اضافه کرد: علاوه بر دایره مشاوره و مددکاری اکنون ۵۴ مرکز مشاوره نیز فعال است که با نگاه روانشناختی با همکاری بیش از ۲۵۰۰ روانشناس موضوعات و اختلافات را حل و فصل می‌کنند.

این مقام انظامی با اشاره به افزایش میزان سرقت‌های خرد، گفت: هزینه نگهداری سارقان ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان است و این در حالی است که می‌توان با نصف این مبلغ اقدامات موثری پیشگیرانه انجام داد.

او با تاکید بر فرهنگ سازی تخصصی و نه تبلیغاتی به ضرورت ترویج صلح و سازش اشاره کرد و افزود: صلح و سازش باید دارای ساختار منظم باشد و در این زمینه توجه به اختیارات سازمان‌ها و حمایت سازمان‌های مردم نهاد بسیار حائز اهمیت است.

حاجیان با تاکید بر تشخیص کانون‌های بحران‌ها تصریح کرد: در جرائم مختلف از جمله سرقت به عنوان یک آسیب اجتماعی اگر کانون‌های سرقت، افراد آسیب‌زا و آسیب‌پذیر را بشناسیم، می‌توانیم در کنترل آسیب موفق عمل کنیم.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: سرقت یک آسیب اجتماعی است و برخی افراد برای امرار معاش چاره‌ای جز سرقت ندارد برای مثال معتادان متجاهر چاره‌ای جز سرقت ندارند و از این رو سرقت‌های خرد افزایش یافته و این موضوع باعث تنش‌های اجتماعی و کاهش احساس امنیت می‌شود.

حاجیان با تاکید بر لزوم توجه به عدالت ترمیمی و با اجتماعی شدن مجرمان تاکید کرد: هر چه در پیش رویداد‌ها سرمایه‌گذاری کنیم در پس رویداد‌ها گرفتاری کمتری خواهیم داشت بنابراین با به اشتراک گذاری اطلس اجتماعی و تأثیرگذاری در کانون‌های اثرگذار باید در پیش‌رویداد‌ها موثر عمل کنیم.

سخنگوی فراجا از اعلام آمادگی فرماندهی انتظامی کشور برای همکاری با ستاد ملی صبر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با همراهی در سازش و صلح و میانجیگری بتوانیم سیاست‌های این ستاد را همراهی کنیم و به سمت پیشگیری از وقوع جرم پیش برویم./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.