عملیات ویژه الحشد الشعبی برای امنیت زائران اربعین در سامرا

الحشد الشعبی اعلام کرد که به منظور حفظ امنیت زائران اربعین حسینی (ع) عملیات امنیتی ویژه ای را در جنوب سامرا آغاز کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه ای از آغاز عملیات امنیتی در جنوب سامرا خبر داد و تاکید کرد: فرماندهی عملیات صلاح الدین در الحشد الشعبی امروز عملیات گسترده بازرسی در جنوب شهر سامرا را آغاز کرده است.

الحشد الشعبی اعلام کرد که این عملیات با مشارکت تیپ ۴۱ و ۴۳ این یگان برای بازرسی مناطق تل الذهب، الکشکریه و السجله در جنوب سامرا در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، این عملیات در چارچوب طرح های امنیتی برای حفظ امنیت زائران اربعین حسینی (ع) و مقابله با گروه‌های تروریستی درحال انجام است.

پیش از این فرمانده عملیات حشد الشعبی در استان بصره در جنوب عراق گفته بود که «۲۰ هزار نیروی حشد الشعبی در این استان کار تامین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) در مسیر کربلا را برعهده دارند.

پایگاه خبری شفق نیوز روز جمعه به نقل از «مهدی صالح عبدالواحد»، فرمانده عملیات حشد الشعبی در بصره اعلام کرده بود که فعالیت یگان‌های حشد الشعبی برای تامین امنیت ورود زائران خارجی از گذرگاه‌های مرزی ادامه دارد و استقرار و اقدامات امنیتی و حضور این نیروها در امتداد جاده‌هایی که زائران اربعین حسینی (ع) از مناطق جنوبی به سمت کربلای مقدس می‌روند، افزایش یافته است.

او با بیان اینکه از گذرگاه مرزی شلمچه و تمام جاده‌های مورد استفاده زائران بازدید و برای هماهنگی انجام عملیات مشترک با مقامات امنیت داخلی دیدار و گفت وگو شد، افزود: در این دیدار وظایف ماموریت مشترک و موفقیت در انجام این ماموریت تشریح شد و ما از تلاش‌های فراوان مجاهدان در حشد الشعبی و نیروهای امنیتی برای رسیدن به هدف مورد نظر آگاه شدیم.

فرمانده عملیات حشد الشعبی در بصره افزود: حشد الشعبی تلاش خود را برای انجام کارهای امنیتی و اطلاعاتی، ارائه خدمات لجستیکی به موکب‌های حسینی یا ارائه خدمات مستقیم به زائران و انجام برخی فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با یادواره شهدای وطن و آثار آن‌ها و فعالیت‌های عقیدتی و اعتقادی مختلف به کار بسته است.

عبدالواحد اظهار داشت: حشد الشعبی در استان بصره حدود ۲۰ هزار رزمنده خود را برای تامین امنیت جاده‌هایی که زائران از آن‌ها تردد و ده‌ها موکب و گروه‌های بهداشتی که به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند و همچنین برپایی نمایشگاه‌های آثار شهدا و خیمه‌های تبلیغ فرهنگی و عقیدتی مستقر کرده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.