رئیس ثبت احوال:شناسنامه نه،کد شناسه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره کد شناسه افراد فاقد شناسنامه گفت: اکنون هشت هزار پرونده آماده داریم که به سرعت برای آنها کد شناسه صادر خواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین، هاشم کارگر در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال و رونمایی از کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور برگزار شد، افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شناسه و صدور کارت برای اتباع خارجی در راستای شناسایی و نظم‌دهی وضعیت اتباع خارج از کشور و ایجاد پایگاه اطلاعاتی مربوط به آنها از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال است.

او ادامه داد: هوشمندسازی همه امور در وزارت کشور سرلوحه کار قرار گرفته و ما هم‌ این موضوع را در سازمان ثبت احوال در دستور کار داریم.

کارگر با اشاره به تعویق در صدور کارت ملی تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد تولید انبوه و صدور کارت ملی از دی سال ۱۴۰۰ با بهره‌گیری از توان داخلی برای تعداد ۱۰ میلیون نفر از متقاضیانی که به رغم ثبت‌نام و پرداخت هزینه بیش از ۲.۵ سال در صف انتظار بوده‌اند به طوری که از اواخر دی سال گذشته تاکنون حدود ۵ میلیون کارت ملی صادر و تحویل متقاضیان شده است از جمله اقدامات سازمان ثبت احوال است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور افزود: همچنین کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از اواخر اسفند سال گذشته در نمایندگی‌های کوالالامپور، فرانکفورت و وین صادر شده است.

او افزود: اکنون نیز هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه برای توسعه آن در ۲۰ نمایندگی دیگر در حال انجام است؛ بدیهی است توسعه این نمایندگی‌ها منوط به آمادگی وزارت امور خارجه است.

کارگر با اشاره به پایگاه‌های سببی و نسبی گفت: این موضوع از نیازهای کشور بود که باید در راستای قوانین جوانی جمعیت و قانون رفع فقر مطلق ایجاد شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد:پیش بینی شده بود راه اندازی این پایگاه پنج سال به طول بیانجامد اما با همکاری که صورت گرفت توانستیم نخستین سرویس سببی و نسبی را راه اندازی و در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهیم همچنین برآورد کردیم در حدود دو سال داده‌ آماری این سامانه انجام شود.

او درباره ارائه آمارهای ثبت احوال گفت: اکنون می‌توانیم سرشماری سال ۱۴۰۰ را از این طریق انجام دهیم و از این طریق از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم. نخستین کار ما نیز بحث نرخ باروری بود و در بازه زمانی کمتر از یک ماه نرخ باروری را براساس اطلاعات دقیق ثبتی تهیه و ارائه کردیم.

کارگر با اشاره به خدمات برون سپاری در سازمان ثبت احوال گفت: بسیاری از خدماتی که قابلیت برون سپاری دارد از جمله درخواست صدور مجدد کارت ملی یا صدور شناسنامه المثنی در دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال افزود: برای نخستین بار است که اطلاعات سببی و نسبی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. همچنین نشانی افراد مشخص است البته سایر دستگاه‌ها نشانی افراد در ثبت احوال را مبنا قرار می‌دهند و دیگر نیازی نیست که از افراد تقاضای نشانی داشته باشند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.