دوشنبه و سه‌شنبه فقط دربی می‌بینیم!

برگزاری هفته پنجم لیگ برتر فوتبال با اتفاقات ویژه

هفته پنجم لیگ برتر طی دوشنبه و سه‌شنبه با 8 مسابقه و البته 4 دربی برگزار می‌شود و احتمالا شاهد تغییراتی در جدول رده‌بندی باشیم.

به گزارش شهروندآنلاین، لیگ برتر فوتبال به ایستگاه پنجم رسید؛ تیم‌های مختلف با هر شروعی که در لیگ برتر داشتند، حالا برای سر و سامان دادن به وضعیت خود پنجمین بازی‌شان را انجام می‌دهند و امیدوارند که بتوانند نتایج خوبی در این دیدار نیز به دست آورند.

نکته قابل توجه در بازی‌های این هفته برگزاری 4 دربی در تهران، اصفهان و خوزستان خواهد بود. در تهران هوادار مقابل پرسپولیس و استقلال مقابل پیکان دو دربی پایتخت را برگزار می‌کنند. در اصفهان ذوب‌آهن و سپاهان رو در روی هم قرار می‌گیرند و در آبادان نفتی‌های لیگ برتر مصاف می‌دهند. مسابقاتی که می‌تواند به جذابیت بازی‌های هفته پنجم اضافه کند.

در ادامه به مهم‌ترین بازی‌های روز دوشنبه پرداخته شده است:

هوادار – پرسپولیس؛ عنایتی نیست، یحیی پرزورتر است

اگر تقابل دو تیم همشهری را در فوتبال دربی می‌نامند، می‌توان گفت این بازی هم یک دربی تهرانی است که البته از نظر داشتن طرفدار، وضعیت اصلا مساوی نیست. با این حال، نباید فراموش کرد که هوادار فصل گذشته با رضا عنایتی مقابل پرسپولیس بازنده نشد و دو مساوی حاصل تقابل این دو تیم بود. یک مساوی بدون گل و دیگری تساوی با نتیجه 2 بر 2.

حالا اما رضا عنایتی دیگر در هوادار حضور ندارد، اما پرسپولیس همچنان با یحیی گل‌محمدی وارد لیگ شده و نسبت به فصل گذشته قوی‌تر هم شده است. جذب شیخ دیاباته و لوکادیا یعنی افزایش صددرصدی توان خط حمله پرسپولیس که مهار این مهاجمان برای هر مدافعی سخت خواهد بود. از سویی دیگر، پرسپولیس در این فصل هنوز گلی نخورده و با 3 گل زده و 8 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است.

تیم هوادار با ساکت الهامی، سرمربی این فصل خود، تیمی سختکوش‌تر از گذشته نشان داده که راحت امتیاز از دست نمی‌دهد. شاید هوادار را بتوان شعبه‌ای از استقلال نامید، زیرا برخی بازیکنان این تیم سابقه حضور در استقلال را داشته‌اند. هوادار 5 امتیازی در رده هشتم جدول ایستاده است. قرار است این مسابقه در ورزشگاه دستگردی تهران که ورزشگاه خانگی هوادار است، برگزار شود، البته هوادار در این ورزشگاه مقابل نفت آبادان شکست خورد. با این حال، تیم میزبان دوست دارد بازی بدون تماشاگر باشد تا به این ترتیب از امتیاز میزبانی‌اش بهره‌مند شود. البته شاید ورزشگاه این مسابقه تغییر کند و دو تیم مجبور به حضور در ورزشگاه آزادی شوند، اما تا لحظه نوشتن این گزارش، قرار است بازی در ورزشگاه کوچک تهران در شهرک اکباتان برگزار شود.

ذوب آهن – سپاهان؛ مچ‌اندازی تارتار و مورایس!

دربی اصفهان هم در شرایط خاصی برگزار می‌شود. سپاهان با مربی پرتغالی خود در خانه طعم شکست را چشید و مورایس فهمید نتیجه گرفتن و پیروز شدن در لیگ برتر کشورمان گاهی سخت‌تر از لیگ‌های معتبر دنیاست. ذوب آهن هم بدون برد و با 4 مساوی کارش را پیش برده است. فصل گذشته هم سپاهان مقابل ذوب‌آهن یک باخت و یک مساوی داشت و نتوانست تیم دوم این شهر را شکست بدهد. اکنون سپاهان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ است و انتظاری جز برد از این تیم در این مسابقه نمی‌رود.

نفت آبادان – نفت مسجدسلیمان؛ دربی روی چاه نفت!

دربی نفتی خوزستان هم برای هواداران این دو تیم اهمیت زیادی دارد. نفت مسجدسلیمان فقط یک امتیاز بیشتر از نفت آبادان دارد، اما روی پله هفتم جدول لیگ ایستاده و نفت آبادان 4 امتیازی، سیزدهم است. آبادانی‌ها هفته گذشته مقابل پرسپولیس با وجود ارایه یک بازی خوب، شکست خوردند. نفت مسجدسلیمان هم توانست در خانه استقلال را متوقف کند و یک امتیاز ارزشمند بگیرد. فصل گذشته، نفت مسجدسلیمان نتوانست نفت آبادان را شکست بدهد و یک مساوی و یک باخت حاصل تقابل دو تیم بود.

فولاد خوزستان – مس رفسنجان؛ صنعتی‌ها کوتاه نمی‌آیند

در دو فصلی که مس رفسنجان در لیگ برتر حضور داشته، دو  تیم 4 مرتبه با هم مسابقه دادند که یک برد سهم هر تیم و دو مساوی نتایج این تقابل‌هاست. فولاد خوزستان هفته گذشته با گلی که در ثانیه‌های پایانی مسابقه با سپاهان به ثمر رساند، 8 امتیازی شد و خود را به رده دوم جدول لیگ رساند و بالاتر از تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال ایستاد. در سوی دیگر میدان، مس رفسنجان 4 مساوی در کارنامه‌اش ثبت شده و هنوز بردی به دست نیاورده است.

بازی‌های حساس در قائمشهر، اراک و سیرجان

روز دوشنبه، سه مسابقه دیگر هم برگزار می‌شود؛ نساجی در قائمشهر از مس کرمان پذیرایی می‌کند. همچنین گل‌گهر سیرجان که یک مدعی محسوب می‌شود، پذیرای ملوان انتهای جدولی است. یک بازی هم در اراک میان آلومینیوم و تراکتور برگزار می‌شود که می‌تواند در سرنوشت جدول تاثیرگذار باشد.

گفتنی است؛ آخرین مسابقه هفته پنجم، روز پنجشنبه و میان استقلال و پیکان برگزار خواهد شد.

برنامه کامل بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه 14 شهریور: نساجی- مس کرمان (ساعت 19)/ آلومینیوم- تراکتور (ساعت 19)/ هوادار- پرسپولیس(ساعت 19)/ ذوب‌آهن- سپاهان (ساعت 20)/ گل‌گهر- ملوان (ساعت 20:30)/ فولاد- مس رفسنجان (ساعت 21)/ نفت آبادان- نفت مسجدسلیمان (ساعت 21)

سه‌شنبه 15 شهریور: استقلال- پیکان( ساعت 19)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.